افزایش منابع مالی خطرپذیر مانع از مهاجرت طبقه خلاق می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان گفت: اگر در شهرها منابع مالی خطرپذیر نباشد جوان خلاق برای جذب سرمایه باید از شهر مهاجرت کند و شهر از طبقه خلاق خالی می‌شود بنابراین نباید اجازه داد این اتفاق در اصفهان رخ دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی امروز (یکشنبه) در آئین افتتاح رسمی شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد، اظهار کرد: سال ۹۶ که درگیر رقابت انتخابات بودیم یکی از قول‌هایی که به شهروندان دادیم این بود که شورای شهرداری نخواهیم بود بلکه شورای شهر هستیم و این قول را به خوبی عملیاتی کردیم.

وی با تاکید بر این که شورای پنجم به عنوان شورای شهر فعالیت کرد و مانع از فرار طبقه خلاق و نخبگان از شهر شد، تصریح کرد: شهریورماه ۹۷ با تصویب شورای شهر، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با مشارکت شهرداری ایجاد شد و پاییز ۹۹ شکل گرفت؛ تعهد شهرداری در این صندوق دو میلیارد تومان و تعهد بخش خصوصی پنج میلیارد تومان بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان ادامه داد: اگر در شهرها منابع مالی خطرپذیر نباشد جوان خلاق برای جذب سرمایه باید از شهر مهاجرت کند و شهر از طبقه خلاق خالی می‌شود بنابراین نباید اجازه داد این اتفاق در اصفهان رخ دهد.

خسروی اظهار کرد: اگر شورای آینده چشم خود را روی این مصوبه ببندد روند خروج طبقه خلاق از شهر باز هم شدت می‌گیرد در حالی که عمل به آن می‌تواند این ۲۰ میلیارد تومان را به اهرمی برای سرمایه‌گذاری تا میزان ۱۰۰ میلیارد تومان تبدیل کرده و سبب ترغیب دیگر دستگاه‌ها در زمینه توجه به طبقه خلاق باشد.

وی ادامه داد: نگرانی جدی مردم این است که شورای ششم مصوبه شهریورماه ۹۷ شورای پنجم مبنی بر تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را فراموش کند بنابراین نیاز است یکی از اعضای شورای شهر آینده پیگیری کند که شهرداری در بودجه سنواتی اعتبار حدود چهار یا پنج میلیارد تومانی برای صندوق در نظر بگیرد تا سال ۱۴۰۵ به سرمایه ۲۰ میلیاردی برسد.

کد خبر 501995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.