۲ هزار سند خاندانی به آرشیو ملی ایران اهدا می‌شود

مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۲ هزار سند خاندان‌های قدیم بختیاری به آرشیو ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حامد ایرانشاهی مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان درباره اهدای ۲ هزار سند خاندان‌های قدیم بختیاری به آرشیو ملی ایران، گفت: اسناد متعلق به خاندان سرلک از جمله خاندان‌های مهم بختیاری ساکن لرستان است و برای نخستین بار است که تعداد ۲ هزار سند خاندانی با ارزش و مهم بختیاری به آرشیو ملی ایران اهدا می‌شود.

وی افزود: اهدای اسناد خانوادگی به آرشیو ملی باعث می‌شود دیگر خاندان‌ها نیز اسناد خانوادگی خود را به آرشیو ملی بسپارند، چراکه آرشیو ملی ایران محلی برای نگهداری اسناد همه ملت ایران است.

مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: آرشیو ملی پس از دریافت این اسناد خاندانی در صورت نیاز هریک از اسناد آن‌ها را مرمت می‌کند.

ایرانشاهی اضافه کرد: برای دسترس‌پذیر کردن این اسناد به پژوهشگران با آنها را با روش‌های استاندارد در مخازن حفظ و نگهداری می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل توصیف و پردازش اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در فرآیند اهدای اسناد خاندانی نقش مهمی داشته است.

کد خبر 501898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.