شارژ کردن گجت‌های پوشیدنی از طریق بدن انسان

گروهی از محققان سنگاپوری موفق شدند از بدن انسان به عنوان رابطی برای شارژ کردن گجت‌های پوشیدنی استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه گجت‌های پوشیدنی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما یکی از مشکلات اصلی آن‌ها سیستم‌های شارژ و حجم کم باتری آن‌ها است. کشف جدید محققان ملی سنگاپوری باعث شده است شارژ کردن گجت‌های پوشیدنی متحول شود در این فناوری از بدن انسان به عنوان رابطی برای انتقال انرژی استفاده خواهد شد.

کاربران می‌توانند با استفاده از فناوری ذکر شده از یک محصول مانند گوشی موبایل برای شارژ کردن دیگر گجت‌های پوشیدنی استفاده کنند. گوشی موبایل افراد انرژی لازم را به صورت بی سیم و از طریق بدن انسان به گجت‌های پوشیدنی مورد نظر منتقل می‌کند. محققان ادعا می‌کنند که با استفاده از تنها یک گوشی همراه می‌توان چندین محصول را به صورت همزمان شارژ کرد. این محصولات شامل ساعت هوشمند، مچ بند یا دستبند هوشمند، ایربادز بی سیم و دیگر گجت‌های پوشیدنی می‌شود.

فناوری توسعه پیدا کرده توسط محققان سنگاپوری با استفاده از یک گیرنده و فرستنده روی بدن انسان عمل می‌کند. در هر گیرنده یا فرستنده یک تراشه قرار گرفته شده است تا بتواند انرژی را به بهترین نحو منتقل کند. کاربران باید فرستنده را در یک دستگاه اصلی و دریافت کننده‌ها را در نقاط مختلف بدن قرار دهند. در این صورت انرژی مورد نیاز از منبع اصلی جمع آوری می‌شود و به شارژ شدن گجت‌های پوشیدنی کمک می‌کند. در این صورت افراد می‌توانند بدون اینکه نگران باشند شارژ گجت‌های خود تمام شود از آن‌ها استفاده کنند.

کد خبر 501890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.