شروع واکسیناسیون ۶۵ ساله‌ها با رسیدن محموله جدید/احتمال شروع موج پنجم کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هشدار در خصوص موج پنجم به این دلیل است که آمار بیماران کرونا ویروس ثابت شده و تغییری در آن دیده نمی‌شود و این موضوع نگران کننده است، بنابراین همه باید هشدار موج جدید را جدی بگیرند و هنوز محموله جدید واکسن به اصفهان نرسیده است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت روند واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: هنوز اطلاعی در خصوص محموله جدید واکسیناسیون و سهم استان اصفهان در دسترس نیست، برای دوز دوم، واکسن وجود دارد و از این بابت نگرانی نداریم.

وی با بیان اینکه با اختصاص واکسن‌های جدید و اضافه شدن گروه‌های هدف جدید به تعداد مراکز تجمعی نیز افزوده خواهد شد، ادامه داد: تست‌های مثبت در استان اصفهان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد و ثابت مانده است، تعداد بستری‌های روزانه نیز حدود ۸۰۰ بیمار در روز است که این آمار نیز ثابت مانده و روند کاهشی آمار را شاهد نیستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص شروع موج پنجم در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: هشدار در خصوص موج پنجم به این دلیل است که آمار بیماران کرونا ویروس ثابت شده و تغییری در آن دیده نمی‌شود و این موضوع نگران کننده است، چرا که آمارها باید کاهشی باشد اما ثابت است، بنابراین همه باید هشدار موج جدید را جدی بگیرند.

بیمارستان الزهرا بیمار جدید مبتلا به کرونا پذیرش نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های مرجع کرونا از نظر پذیرش بیماران تغییراتی داشته‌اند، افزود: بیمارستان الزهرا بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس پذیرش نمی‌کند و صرفاً به بیماران بستری شده قبلی خدمت‌رسانی می‌کند تا ترخیص شوند، بیمارستان امین نیز وارد چرخه خدمت‌رسانی به بیماران کرونا ویروس شده و بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کند.

نجیمی در خصوص واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا در اصفهان، تصریح کرد: به محض دریافت محموله جدید برنامه واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا فراخوان خواهند شد، دوز دوم اسپوتنیک وی در دسترس است و دوز دوم سایر واکسن‌ها نیز تا آخر هفته جاری در دسترس است و روند واکسیناسیون با رسیدن محموله جدید به دانشگاه علوم پزشکی سرعت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سهل انگاری و عادی انگاری بیماری کووید ۱۹ خطرناک است و افراد باید دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند، چرا که با وجود ثابت ماندن آمارها ممکن است وارد موج جدیدی از کرونا ویروس در استان اصفهان شویم.

کد خبر 501850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    13 0
    پس چ مرگشونه که کنکورو میخوان برگزار کنن
  • US ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    همین الانم وارد موج 5 شده ایم.
  • حسین IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    خسته‌نباشی‌۳۰خرداد