مدارس آرهوس دانمارک میزبان دستگاه هوشمند ضدکرونا

مسئولان شهر آرهوس تصمیم گرفته‌اند دستگاه‌های توزیع دستمال هوشمند در مدارس تعبیه کنند که نیاز به ضدعفونی شدن سطوح را به همه هشدار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی تعداد ۱۲ مدرسه در سراسر کلانشهر دانمارکی آرهوس به دستگاه‌هایی مجهز خواهد شد که ضمن توزیع دستمال‌های بهداشتی در میان دانش‌آموزان و معلمان، احتمال وجود ویروس در محیط اطراف را به آن‌ها هشدار می‌دهد علاوه بر این دستگاه مورد نظر از طریق جمع‌آوری اطلاعات مربوط به دی اکسید کربن و سطح ترکیبات آلی فرار، دمای هوا، رطوبت و صوت به پاکسازی محیط از هر گونه آلودگی کمک می‌کند.

مدارس آرهوس دانمارک میزبان  دستگاه هوشمند ضدکرونا

زمانی که دستگاه هوشمند توزیع دستمال، وجود یک یا چند ویروس را در محیط تشخیص دهد با روشن و خاموش کردن لامپ کوچکی که روی آن تعبیه شده است وجود آن را به اطرافیان اطلاع می‌دهد. در این صورت، مسئولان مدرسه اقدامات لازم را جهت دورسازی دانش‌آموزان از محیط آلوده و سپس ضدعفونی کردن آنجا اعمال می‌کنند.

استفاده از دستگاه‌های هوشمند برای اولین بار به طور آزمایشی در یکی از مدارس شهر اجرا شد که نتایج آن حاکی از پاکسازی ۸۲ درصدی محیط کلاس‌های درسی از تمام آلاینده‌های هوا بود در نتیجه دولت دانمارک تصمیم گرفت هزینه لازم برای استفاده از این پاک‌ کننده‌های هوشمند را در سراسر مدارس آرهوس تأمین کند تا از این طریق، به ایمن‌سازی دانش‌آموزان در حین تحصیل بپردازد. دولت دانمارک ادعا کرده است که ساخت این دستگاه هوشمند نشان از موفقیت کشور در زمینه تکنولوژی دارد و می‌تواند به عنوان الگویی برای ترویج بیشتر فناوری استفاده شود.

مدارس آرهوس دانمارک میزبان  دستگاه هوشمند ضدکرونا

کد خبر 501714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.