۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
مجازات امام زمان قلابی چیست؟

چند روز گذشته امام زمان قلابی که سوار بر اسب در شهر اصفهان به دلیل ایجاد ترس و وحشت که بین مردم به راه انداخته بود بازداشت شد. مجازات چنین افرادی در بیانات یکی از مراجع تقلید شیعیان آمده است.

به گزارش ایمنا، متن پرسش مطرح شده و پاسخ حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

سوال: مجازات مدعی امامت چیست؟

هرگاه فردی ادعای امامت کند و بگوید من امام زمان موعودم و دارای مقام عصمت هستم، نخست باید از این فرد رفع شبهه شود تا شاید از طریق مذاکره مشکل او رفع شود و به حقیقت بازگردد. اگر بر ادعای خود اصرار ورزید، در صورتی که ادعای او ملازم با انکار نبوت باشد محکوم به ارتداد است بنابراین هرگاه ادعای مهدویت ملازم با انکار احادیث متظافر درباره خصوصیات حضرت مهدی (عج) باشد که به نوعی تکذیب پیامبر (ص) است، در این صورت بر وی حکم ارتداد جاری می‌شود، نه حکم قتل. ادعای مطلق امامت، باعث ارتداد نیست بلکه تعزیر می‌شود و در عین حال مسئله به تأمل بیشتری نیاز دارد. والله الاعلم

چند روز گذشته امام زمان قلابی که سوار بر اسب در شهر اصفهان می‌چرخید و با مردم درگیر شده بود به خاطر ایجاد ترس و وحشت که بین مردم به راه انداخته بود بازداشت شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفته است: صبح روز چهارشنبه ۲۶ خرداد یک فرد اسب سوار با در دست داشتن شمشیر وارد خیابان ارتش شهر اصفهان شده و برای مردم رعب و وحشت ایجاد کرده بود که بلافاصله پس از ارائه گزارش مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک تیم از مأموران یگان امداد نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

فرد مذکور با شمشیر به چند خودرو آسیب زده و در این خصوص نیز پرونده متهم برای انجام اقدامات قانونی در حال رسیدگی است.

منبع: رکنا

کد خبر 501710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.