شیوع موج سوم کرونا در هند طی ۶ تا هشت هفته آینده

مقامات بهداشتی هند اعلام کردند که به احتمال بسیار زیاد موج سوم شیوع بیماری کووید-۱۹ در هند طی ۶ تا هشت هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع یک موج جدید بیماری معمولاً سه ماه طول می‌کشد، اما با توجه به عوامل مختلف می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری نیز رخ دهد. از آنجایی که قوانین و محدودیت‌های کرونایی در کشور هند کاهش یافته است چالش بزرگ این کشور تسریع واکسیناسیون عموم مردم است. افزایش فاصله بین دریافت دوزهای واکسن کوویشیلد فرصت خوبی برای واکسینه کردن افراد بیشتری است.

با وجود این که گونه دلتای ویروس کرونا در کشور هند گسترش پیدا کرده و باعث نگرانی افراد شده است اما تا کنون گزارشی مبنی بر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ به دلیل مبتلا شدن به گونه جدید ویروس کرونا عنوان نشده است. متأسفانه به دلیل کاهش قوانین و محدودیت‌های کرونا در هند، افراد دوباره در محیط‌های شلوغ حضور یافته و اقدامات پیشگیرانه را به صورت جدی رعایت نمی‌کنند بنابراین وقوع موج سوم بیماری کووید -۱۹ اجتناب ناپذیر است و طی ۶ تا هشت هفته آینده رخ خواهد داد.

تا کنون تقریباً پنج درصد جمعیت هند دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، تقریباً یک میلیارد نفر از یک میلیارد و ۳۰۰ نفر جمعیت کشور هند واکسن کرونا را دریافت کنند. مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده‌اند به منظور پیشگیری از شیوع موج سوم کرونا در این کشور، علاوه بر این که افراد باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند دولت نیز باید محدودیت‌های جدی کرونا را اعمال کند.

کد خبر 501673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.