بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

وزارت کشور در نامه‌ای خطاب به هیأت مدیره انجمن بلاک‌چین، دستور داد با توجه به تخلفات و سو استفاده رخ داده در این NGO همچون صدور فهرست هشدار بدون پشتوانه فنی، کلیه فعالیت‌های این انجمن تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۲۹ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۳۵.۳۳۴ دلار
  • اتریوم ۲.۲۰۸ دلار
  • بایننس کوین ۳۳۵ دلار
  • کاردانو ۱.۴ دلار
  • دوج کوین ۲۸ سنت
  • ریپل ۷۸ سنت
  • یونی سواپ ۲۰ دلار
  • بیت کوین کش ۵۶۴ دلار
  • لایت کوین ۱۵۶ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

دستور وزارت کشور برای توقف فعالیت «انجمن بلاک‌چین» به دلیل تخلفات گسترده

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

وزارت کشور در نامه‌ای خطاب به هیأت مدیره انجمن بلاک‌چین، دستور داد با توجه به تخلفات و سو استفاده رخ داده در این NGO همچون صدور فهرست هشدار بدون پشتوانه فنی، کلیه فعالیت‌های این انجمن تا اطلاع ثانوی متوقف شود. خطاب به هیئت مدیره این انجمن نوشته شده است: «با عنایت به گزارش‌های واصله مبنی بر اقدامات مغایر با اساسنامه و خلاف تعهدات آن انجمن و لزوم رسیدگی و بررسی گزارش‌های واصله تا حصول نتیجه و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن انجمن، مقتضی است از تاریخ ابلاغ این تذکر تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های آن انجمن به طور کامل متوقف شود». در بخشی دیگری از نامه دستور توقف فعالیت این انجمن که در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ به امضای زهرا عابدینی، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور رسیده، تاکید شده که «صورتحساب کلیه درآمدهای مالی و هزینه‌کردها بر اساس شماره حساب رسمی انجمن؛ گزارش کامل، مستند، شفاف و دقیق از اقدامات آن انجمن طی ۲ سال اخیر؛ گزارش دقیق در خصوص صدور فهرست هشدار و امثالهم بدون پشتوانه فنی در سایت انجمن با استفاده از نام انجمن بلاکچین و ارائه مجوز اخذ شده برای این اقدام و سایر اقدامات مشابه صورت گرفته؛ گزارشی از کلیه اقدامات آن انجمن در حوزه رمز ارز و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه همراه با توضیحات و مستندات لازم و آخرین آدرس انجمن» برای بررسی‌های تکمیلی در اختیار این معاونت قرار گیرد.

مقامات هندی قوانین مربوط به ممنوعیت رمز ارزها را مجدداً مورد بررسی قرار می‌دهند

طبق گزارش بلومبرگ کوینت، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت در حال مذاکره با قانونگذاران مالی و ذی‌نفعان صنعت برای بررسی طرح قبلی مبنی بر ممنوعیت کامل رمز ارزها است.

در ماه فوریه، چندین گزارش از ممنوعیت احتمالی رمزنگاری در هند، توجه همگان را برانگیخت که تاکنون هیچکدام عملی نشده است. در عوض، در حال حاضر دولت در حال بررسی رویکرد ظریف‌تری در تعیین مقررات ارزهای رمزنگاری شده است.

به گزارش Cointelegraph، بانک مرکزی هند همچنان به حفظ موضع ضد رمزنگاری خود ادامه می‌دهد. در ماه مه ، بانک مرکزی هند روشن کرد که بانک‌های تجاری تحت فرمان بانک مرکزی نیستند و لذا قانون منع مبادلات رمز ارزها در مورد این بانک‌ها صدق نمی‌کند.

در همین حال، سه صرافی بزرگ ارزهای رمزنگاری شده - Kraken ، Bitfinex و KuCoin - گزارش شده است که به گسترش تجارت خود و ارائه خدمات به ۱۵ میلیون سرمایه‌گذار هندی، فکر می‌کنند.

جک دورسی از تلاش یک گروه لابی برای متقاع دکردن دولت اتیوپی به پذیرش بیت کوین خبر داد

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر و طرفدار ارزهای دیجیتال، امروز رشته توییتی از گروه لابی اتیوپیایی پروژه مانو Project Mano منتشر کرد که در آن از دولت اتیوپی درخواست شده است که استخراج و ذخیره بیت کوین در این کشور را در نظر داشته باشد. تیم پروژه مانو عنوان کرده که در ۶ ماه اخیر تلاش کرده است تا دولت اتیوپی را متقاعد کند با پذیرش بیت کوین، به مبارزه با نابرابری و تورم روزافزون بپردازد.

هدف‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکا برای در اختیار داشتن رمز ارزها تا سال ۲۰۲۶

صندوق‌های پوششی سرمایه‌گذاری Hedge Funds در آمریکا قصد دارند تا سال ۲۰۲۶، ده درصد از کل دارایی خود را در قالب رمز ارزها نگهداری کنند. به استناد گزارش بخش اقتصادی خبرگزاری Times، این مقدار ارزشی برابر با ۳۱۲ میلیارد دلار خواهد داشت.

مدیران ارشد مالی در آمریکا همواره به کلاس دارایی‌های جدید علاقه نشان داده‌اند و انتظار می‌رود تا سهم رمز ارزها از دارایی‌هایشان به ۱۰.۶ درصد نیز برسد؛ در حالی که همتایان اروپایی آن‌ها معمولاً رویکرد محافظه‌گر داشته‌اند و پیش‌بینی شده ۶.۸ درصد از دارایی خود را در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنند.

یکی از مدیران ارشد مالی در وال استریت – Paul Jones – در تاریخ ۱۴ ژوئن اعلام کرد که حداقل ۵ درصد از دارایی این صندوق‌ها بایستی به بیت کوین اختصاص پیدا کند.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

پذیرفتن رمز ارزها به عنوان یکی از روش‌های خرید ملک در میامی

پس از برگزاری رویداد بیت کوین در میامی، مجموعه توسعه هتل‌های لوکس E۱۱EVEN در این شهر اولین سپرده‌پذیری خود در قالب رمز ارزها را انجام داد و اعلام کرد که از این پس مشتریان می‌توانند خرید ملک را با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده انجام دهند.

بنیانگذار این کمپانی – -Marc Roberts در مصاحبه خود با فاکس نیوز به این موضوع اشاره کرد که پس از برگزاری کنفرانس بیت کوین با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر در شهر میامی، علاقه به رمز ارزها افزایش یافته و این شرکت به زودی دومین سپرده پذیری خود در قالب رمز ارزها را انجام خواهد.

به گفته وی مشتریان زیادی تمایل به پرداخت پول از طریق رمز ارزها نشان داده‌اند و این اصلی‌ترین رویکرد این شرکت است و هرکس که این موضوع را نپذیرد، در آینده کنار گذاشته خواهد شد. نوسانات بالای قیمت رمز ارزها موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد ولی Roberts این مسئله را دلیلی برای رد کردن این فناوری نمی‌داند.

توکن شیبا اینو به کوین بیس پرو اضافه شد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

کوین بیس پرو، نسخه حرفه‌ای بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا، از لیست‌شدن میم کوین شیبا اینو در پلتفرم خود خبر داده است. کوین بیس پرو همچنین چیلیز Chiliz و کیپ نتورک Keep Network را نیز لیست می‌کند. معاملات این توکن‌ها در روز پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد. قیمت توکن شیبا اینو طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ درصد رشد کرده است.

چین برای اولین بار حقوق کارگران منطقه Xiong’an را با کمک یوان دیجیتال پرداخت کرد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

به گزارش مقامات چینی، برای اولین بار پرداخت از طریق یک بستر مبتنی بر بلاکچین انجام گرفته و توزیع حقوق کارگران در پروژه‌های جنگل کاری بهاره در Xiong’an از این طریق انجام شده است.

از این طریق پیمانکاران مستقیماً از طریق کیف پول عمومی، حقوق‌ها را به کیف پول‌های دیجیتال کارگران پرداخت کرده و داده‌های مربوط به آن در بلاکچین ثبت می‌شود.

طبق این اعلامیه، پرداخت‌های حقوق مبتنی بر بلاکچین روند پرداخت دستمزد را به طور قابل توجهی ساده کرده است.

جنرال موتور احتمالاً بیت کوین را بپذیرد

مدیر عامل جنرال موتورز، ماری بارا، روز چهارشنبه به CNBC گفت که "هیچ چیز مانع" شرکت وی برای پذیرش پرداخت‌های بیت کوین نیست. بارا ادعا می‌کند که جنرال موتورز تلاش می‌کند تا تجربه خرید و مالکیت مشتریان خود را "هرچه بیشتر آسان" کند. در ماه فوریه، او گفت که شرکتش پس از شرط بندی ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا برای بزرگترین ارز رمزنگاری شده "ارزیابی" بیت کوین را ادامه می‌دهد.

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری block.one در رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

پس از برطرف شدن مشکلات حقوقی شرکت Block.one، این شرکت آماده اختصاص بودجه ۱۰ میلیارد دلاری در زمینه رمز ارزهاست.

شرکت بلاک‌وان Block.One که مالک و توسعه دهنده ارز دیجیتال ایاس EOS است، با پرونده قانونی در خصوص عرضه اولیه کوین EOS در سال ۲۰۱۹، مواجه است. در آن زمان برخی از سرمایه‌گذاران مدعی شدند که Block.one آنها را با اظهارات غلط و گمراه کننده فریب داده است. لذا این شرکت توافق نامه‌ای مبنی بر تسویه حساب با گروهی از این سرمایه‌گذاران به رهبری صندوق Crypto Assets Opportunity Fund تنظیم کرده است که در صورت تأیید دادگاه، این شرکت بایستی مبلغ ۲۷.۵ میلیون دلار را به عنوان غرامت به آنها پرداخت کند.

با این حال مدیرعامل این شرکت از این موضوع استقبال کرده و اذعان داشته، با پرداخت این غرامت می‌توانند تمرکز خود را از مسائل حقوقی به سمت توسعه و پیشرفت محصولات جدید اختصاص دهند و در صدر برنامه‌هایش راه اندازی یک صرافی دیجیتال قرار دارد که به این منظور تاکنون ۱۰ میلیارد دلار بودجه جمع‌آوری شده است.

مایکرواستراتژی حدود نیم میلیارد دلار برای خرید بیت کوین جمع‌آوری کرد

شرکت مایکرو استراتژی که پیش‌تر خبر از استقراض این شرکت برای خرید بیت کوین داده بود، حالا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است که تاکنون توانسته حدود نیم میلیارد دلار جمع‌آوری کند. مطابق بیانیه منتشر شده این شرکت تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش اوراق قرضه ترجیحی که در سال ۲۰۲۸ تسویه می‌شوند، جمع‌آوری کرده است. مایکرواستراتژی مطابق برنامه‌ای که از پیش اعلام کرده بود، می‌خواهد تمام مبلغ به دست آمده که برابر با ۴۸۷.۷ میلیون دلار است را صرف خرید بیت کوین کند. این شرکت در حال حاضر ۹۲,۰۷۹ بیت کوین در اختیار دارد.

کارآفرین اسکاتلندی: بازنشستگان برای پرداخت هزینه‌ها از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند

کایلب مک‌کی که یک شرکت سقف سازی در اسکاتلند را اداره می‌کند، اخیراً به مطبوعات بریتانیایی گفته است تعداد مشتریانی که پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام می‌دهند، افزایش یافته است. این جوان ۲۰ ساله از مشتریانی که پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام می‌دهند شگفت زده است و می‌گوید بسیاری از این مشتریان، مستمری بگیر و بازنشسته هستند.

این کار آفرین جوان همچنین درباره ایده پذیرش ارزهای دیجیتال توسط شرکتش گفته است: «ما مدتی است که ارزهای دیجیتال را می‌پذیریم و این برای یک کسب و کار ایده‌آل است، زیرا پرداخت‌ها بدون معطلی انجام می‌شوند.»

پولکادات در کوین بیس لیست می‌شود

صرافی آمریکایی کوین بیس اعلام کرده است که توکن بومی بلاک چین پولکادات یعنی DOT را در پلتفرم معاملاتی خود لیست می‌کند. این صرافی از ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) برای کاربران خود امکان سپرده‌گذاری توکن DOT را فراهم کرده است و در ساعت ۲۰:۳۰ روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) نیز در صورت کافی‌بودن میزان نقدینگی، معاملات آن آغاز خواهد شد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس، ارزدیجیتال، فبندو کریپتوکارنسی

کد خبر 501637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.