آبرسانی بنیاد برکت به ۵۵۰ روستای محروم

مدیرعامل بنیاد برکت از اجرا و بهره‌برداری از ۳۴ هزار طرح عمرانی و زیربنایی این بنیاد در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیرحسین مدنی گفت: بنیاد برکت نسبت به اجرا و عملیاتی کردن بیش از ۵۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی در مناطق محروم و روستایی و عشایری کشور متعهد است که نزدیک به ۳۴ هزار طرح به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال اجرا هستند.

وی افزود: مجموع تعهدات بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت همچنین بهره‌برداری از ۱۷ هزار و ۴۳۲ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، بیمارستان، پایگاه سلامت، خانه و مرکز بهداشت، مسکن محرومین و آب‌رسانی روستایی را برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۵ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای و عملیاتی کردن این ۱۷ هزار و ۴۳۲ پروژه پیش‌بینی شده است.

مدنی در تشریح طرح‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار کرد: امسال ساخت ۷۰۰ مدرسه را در مناطق محروم، روستایی و عشایری کشور در دستور کار داریم. همچنین ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی در این مناطق احداث می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت ۲ بیمارستان و احداث ۳۰ پایگاه سلامت، خانه و مراکز بهداشت از جمله دیگر اقدامات عمرانی بنیاد در حوزه بهداشت و درمان در سال جاری است.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر ساخت مسکن برای محرومین خاطرنشان کرد: بنیاد امسال نیز همچون سال‌های گذشته موضوع مشارکت در ساخت مسکن برای محرومین را دنبال می‌کند و احداث ۱۶ هزار واحد مسکن را پیش‌بینی کرده است.

مدنی با اشاره به بهره‌برداری از ۸۰۰ پروژه آب‌رسانی تا پایان سال ۹۹ گفت: در سال جاری نیز به ۵۵۰ روستای محروم کشور آب‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی به موازات اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: رسالت اصلی بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی است و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی تنها یک‌چهارم فعالیت‌ها و اعتبارات بنیاد را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ روستا در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت قرار دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 501628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.