شمارش آرای انتخابات در سراسر کشور ادامه دارد

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و تاکنون آمار رسمی از شمارش آرا اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت دو بامداد روز جمعه_ ۲۹ خردادماه_ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در شعب اخذ رأی بسته و از افراد داخل شعب رأی گیری و پس از آن صندوق این شعب برای شمارش باز شد.

البته از ساعت ۲۴ در شعبی که مراجعه کننده نداشتند بسته و شمارش آرا آغاز شد. تا ساعت هشت صبح امروز ستاد انتخابات کشور هیچ‌گونه آماری از نتایج انتخابات منتشر نکرده است.

شب گذشته اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود که تا ظهر امروز نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود، اما او بعد از آنکه انتخابات تا ساعت دو بامداد تمدید شد، گفت که ممکن است اعلام نتایج نیز به تأخیر بیفتد.

با این حال آمار غیررسمی حکایت از اختلاف زیاد آرای ابراهیم رئیسی با سایر نامزدهای انتخابات دارد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته با ۶۷ هزار صندوق و انتخابات شوراها با ۷۵ هزار صندوق اخذ رأی انجام شده است در خارج از کشور نیز ۴۵۰ صندوق آرای هموطنان را اخذ کردند.

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد انتخابات با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و ضریب امنیتی بالا انجام شده است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی بودند.

کد خبر 501532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.