عجیب‌ترین آداب و رسوم فرهنگی آسیایی‌ها چیست؟

عجیب‌ترین آداب و رسوم فرهنگی آسیایی‌ها شامل در آوردن کفش‌ها در اماکن مقدس، احترام گذاری به سبک wai، به اشتراک گذاشتن غذا و ممنوع بودن جویدن آدامس است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسیا قاره‌ای شگفت انگیز و شامل فرهنگ‌ها، سنت‌ها، آئین‌ها، زبان‌ها و غذاهای متنوع است. برای بسیاری از مسافران، این قاره مانند یک دنیای کاملاً جدید است که مناظر زیبا و تجارب فرهنگی بی نظیری دارد.

یکی از آداب سفر این است که به هر کشوری سفر می‌کنید، به فرهنگ و سنت‌های محلی آن احترام بگذارید. در این گزارش شما را با جالب‌ترین آداب و رسوم کشورهای آسیایی آشنا می‌کنیم:

احوالپرسی و ادای احترام

اگرچه اغلب افراد برای شروع احوالپرسی با یکدیگر دست می‌دهند، این کار در کشورهای آسیایی، بهترین راه نیست. برای مثال در کشور تایلند بهترین راه، احوالپرسی به سبک " wai" است.

ادای احترام در فرهنگ تایلند، علاوه بر کلام، زبان بدن را نیز به همراه دارد. تایلندی‌ها با چسباندن کف دو دست به یکدیگر و آوردن آنها مقابل صورت و خم کردن سر به طرف جلو، به یکدیگر ادای احترام می‌کنند.

در این کشور کوچکترها در احترام به بزرگترها پیشی گرفته و برای مثال یک فرد بزرگ‌تر در مقابل یک کودک رفتار احترامی wai را ادا نمی‌کند. در تایلند دست دادن ریشه فرهنگی ندارد و از فرهنگ غرب به این سرزمین وارد شده است بنابراین هنگام سلام و خداحافظی در این کشور باید از دراز کردن دست خود برای دست دادن صرف نظر کنید.

در کشورهای ژاپن و کره جنوبی نیز می‌توان از تعظیم به عنوان نماد تبریک و احترام استفاده کرد. در این کشورها افراد با خم شدن از کمر در حالی که کمر آنها صاف و چشمانشان رو به پایین است، در حالت کمان قرار می‌گیرند.

البته قوانین آداب و معاشرت زیادی در مورد تعظیم وجود دارد برای مثال تعظیم عمیق، مختص مقامات رسمی است. مردم چین نیز در رویدادهای بسیار رسمی نظیر خاکسپاری و مراسم مذهبی با انجام تعظیم، ادای احترام خود را نشان می‌دهند.

عجیب‌ترین آداب و رسوم فرهنگی آسیایی‌ها چیست؟

در آوردن کفش‌ها در اماکن مقدس

در آوردن کفش‌ها در اماکن مقدس، یکی از سنت‌های متعارف آسیایی‌ها است. در این کشورها افراد قبل از ورود به مکان‌های مقدس و خانه‌ها، کفش‌های خود را از پا در می‌آورند. چنانچه فردی بدون در آوردن کفش، وارد معبد شود این کار بی احترامی محسوب می‌شود. در واقع در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی و کامبوج، افراد در داخل منزل، رستوران و هتل از کفش‌های راحتی مخصوص استفاده می‌کنند.

اهمیت پا و سر در کشورهای آسیایی

در کشورهای آسیایی، سر مقدس‌ترین قسمت بدن و بالعکس پاها کثیف‌ترین عضو بدن محسوب می‌شود، به طوری که هیچ فردی نباید کف پای خود را به سمت کسی دراز کرده یا روی چیزی بگذارد، زیرا این عضو با زمینتماس داشته و پایین‌ترین قسمت بدن است بنابراین اگر به کشورهای آسیایی سفر می‌کنید، حواستان باشد که در منزل، رستوران و اماکن مقدس، پاهای خود را به طور مؤدبانه جمع کرده و دراز نکنید.

عجیب‌ترین آداب و رسوم فرهنگی آسیایی‌ها چیست؟

غذایتان را به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از آداب و رسوم مردم کشورهای آسیایی به اشتراک گذاشتن غذا بین اعضای خانواده است، به طوری که افراد دور یک میز جمع می‌شوند و دیگران را با غذاهای خود سهیم می‌کنند.

سنت دیگر تمام کردن یا باقی گذاشتن غذا در ظرف است برای مثال در برخی از مناطق شرق آسیا اگر غذای خود را تمام کنید و چیزی باقی نگذارید، یعنی میزبان به شما غذای کافی نداده است و هنوز گرسنه هستید همچنین در کشور چین یا ژاپن، هرگز نباید افراد چاپ استیک‌های (چوب غذاخوری) خود را به صورت ایستاده در ظرف غذا بگذارند، زیرا این کار شبیه سنت‌های مراسم خاکسپاری است.

ممنوع بودن جویدن آدامس در سنگاپور

ممنوع بودن جویدن آدامس در کشور سنگاپور در سال ۱۹۹۲ تصویب شد و در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰ در مورد آن تجدیدنظر شد. بر اساس این قانون واردات و فروش آدامس در سنگاپور ممنوع شد. پس از موافقت‌نامه تجارت آزاد و از سال ۲۰۰۴، واردات آدامس به سنگاپور فقط با اهداف درمانی مجاز اعلام شد.

یکی از دلایل این قانون آن بود که مردم روی صندلی‌ها آسانسورها و قطارها آدامس چسبانده و موجب آلودگی و اختلال در عملکرد وسایل می‌شدند. بر اساس این قانون، وارد کردن آدامس به صورت انبوه به جز برای موارد درمانی ممنوع شد.

کد خبر 501406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.