امین زاده: رأی ندادن بر خلاف منافع ملی است

معاون حقوقی سابق رئیس جمهور گفت: رأی ندادن بر خلاف منافع ملی است. مشارکت پر شور پای صندوق‌های رأی و انتخاب کاندیدای اصلح هردو از مهم‌ترین تکالیف مهم شهروندان است.

الهام امین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد «مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰» اظهار کرد: امروز ممکن است برخی از مردم به واسطه نارضایتی از برخی امور در کشور، حضور در انتخابات را بیهوده تلقی کنند، اما باید توجه داشت که مشارکت به شعور سیاسی مردم گره خورده است.

وی افزود: رأی ندادن بر خلاف منافع ملی است. مشارکت پر شور پای صندوق‌های رأی و انتخاب کاندیدای اصلح هردو از مهم‌ترین تکالیف شهروندان است.

معاون حقوقی سابق رئیس جمهور ادامه داد: مردم در خصوص کشور و ملت خود تکالیفی را بر عهده دارند و امروز حضور پرشور و انتخاب آگاهانه مردم مهم‌ترین تکالیف آنها نسبت به کشور خود است؛ زیرا می‌تواند نقش مهمی را در حفظ منافع ملی ایفا کند.

امین زاده خاطرنشان کرد: بر اساس نظام‌های مبتنی بر دموکراسی و مردم سالاری در تمام جهان، مردم خود را صاحب حق انتخاب و مکلف به شرکت در انتخابات می‌دانند؛ بر همین اساس مشارکت پر شور می‌تواند در روابط بین‌المللی ایران نقش بسزایی ایفا کند.

کد خبر 501404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.