برخی کشورها تفاوتی بین صندوق میوه و صندوق رأی نمی‌گذارند/ رأی ندادن، رأی دادن به دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: قانون اساسی ما قانونی است که امام (ره) بر آن نظارت کرده و عدالت نیز در کشور نسبت به سایر کشورها بر اساس مردم سالاری است؛ برخی کشورهای دیگر مانند عربستان به رأی مردم اهمیت نمی‌دهند و تفاوتی بین صندوق میوه و صندوق رأی نمی‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته _۲۸ خردادماه_ اصفهان با بیان اینکه در مناظره‌های انتخاباتی برخی بدون فکر وعده‌هایی می‌دادند که معقول نبود و محقق نمی‌شود، اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید با تفکر و تعقل صحبت کنند و وعده‌هایی بدهند که قابل اجرا باشد.

وی در خصوص رأی ندادن، ادامه داد: افراد باید برای رأی دادن تفکر کنند و مشکلاتی که با برخی دارند را به همه تسری ندهند؛ نمی‌توان رأی نداد، زیرا رأی ندادن، رأی دادن به دشمن است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: وطن دوستان مسلمان و غیر مسلمان باید بدانند که رأی ندادن دست دادن با دشمن است، پس نباید به تشویق دشمنان به رأی ندادن توجه کنیم و باید در این زمینه تفکر و تعقل کنیم.

اجرای تدابیر بیشتر برای انجام رأی‌گیری بهتر

طباطبایی نژاد با بیان اینکه تمام علما، فقها و رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران تاکید بر رأی دادن دارند، افزود: امروز نگرانی من از بابت روز انتخابات رفع شد و با دیدن حضور پرشور و با بصیرت مردم آرام گرفتم و خیالم راحت شد که مردم بین نظام و مسئولانی که ممکن است خطایی کرده باشند فرق می‌گذارند که این رشد فرهنگی و دینی مردم را نشان می‌دهد.

وی با تشکر از مردم اصفهان برای مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: برای انجام رأی‌گیری لازم بود که تدابیر بیشتری اندیشیده شود تا مردم منتظر نمانند. تدابیر بیشتری برای این روز لازم بود تا در بهترین شرایط رأی‌گیری از مردم انجام شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران به حکومت امام زمان (عج) بسیار نزدیک است

خطیب جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به نظام و حکومت امام زمان (عج) بسیار نزدیک است، گفت: قانون اساسی ما قانونی است که امام (ره) بر آن نظارت کرده و عدالت نیز در کشور نسبت به سایر کشورها بر اساس مردم سالاری است؛ برخی کشورهای دیگر مانند عربستان به رأی مردم اهمیت نمی‌دهند و تفاوتی بین صندوق میوه و صندوق رأی نمی‌گذارند، اما ما در روستاها نیز به رأی مردم اهمیت می‌دهیم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: حتی در زمان ائمه نیز فقر وجود داشته و تمام شدنی نیست، اما موظف هستیم به فقرا کمک کنیم. بر اساس فرموده‌های رهبر انقلاب، کاندیداها باید بر اساس موقعیت کشور به مردم وعده دهند و در خصوص پرداخت یارانه و ریشه کن کردن فقر صحبت کنند؛ چرا که افراد خودشان هم باید تلاش کنند و دولت تنها نمی‌تواند به یک قشر کمک کند و باید به همه مردم خدمت و کمک کند. کاندیداها باید برای خدمت به مردم همه را در نظر بگیرند.

وی در خصوص رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: مردم باید با دعوت دوستان و رفقای خود به پای صندوق‌های رأی بروند تا انتخابات خوب و پرشور و با امنیت انجام شود و به دشمن بفهمانیم با وجود تمام تحریم‌ها، دست از کشور خود بر نمی‌داریم و هر چه زودتر برای رأی دادن اقدام می‌کنیم.

کاندیدها سیاه نمایی نکنند

امام جمعه اصفهان با توضیح اینکه کاندیداها نباید سیاه نمایی و بی انصافی کنند، اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید کشور را با سیاه نمایی به شدت فقیر و بدون عمل نشان دهند، طوری که با آمدن آنها کشور قرار است از این رو به آن رو شود؛ چرا که کارهای بسیاری انجام شده و نباید بی انصاف باشیم.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه امیدوارم دولت جدید خط چپ و راست را کم رنگ کند و از افراد کارآمد بهره بگیرد، اظهار کرد: باید از افراد کارآمد، مؤثر، متدین و در خط رهبری بدون در نظر گرفتن خط چپ و راست استفاده شود. اصلاح طلب و اصولگرا نباید مطرح شود بلکه افراد خوب و اصلح باید انتخاب شوند تا به مردم، خدا و رسول خدا خیانت نکنیم.

وی با بیان اینکه به دانشمندان در خصوص تولید واکسن کرونا تبریک می‌گوئیم، افزود: باعث افتخار است که جز شش کشوری هستیم که دارای تخصص تولید واکسن است؛ تا آخر تابستان مردم واکسینه خواهند شد. اگر واکسن نداشتیم قطعاً به ما واکسن نمی‌دادند، اما دشمنان با دیدن قدرت ما تسلیم شدند و این مسئله در غنی‌سازی هسته‌ای نیز وجود دارد.‌

کد خبر 501340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.