۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
 وزش باد شدید در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در ۱۲ استان طی امروز و فردا از کاهش ۶ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و اردبیل خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف، آفتابی و جو پایداری پیش بینی می‌شود. طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق و احتمال بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

امروز و فردا با شمالی شدن جریانات در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد. از امروز تا دوشنبه هفته آینده در شرق و جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، به‌ویژه در منطقه زابل توفان گردوخاک طی این مدت دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد در خوزستان، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش می‌یابد و موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق می‌شود.

امروز خلیج‌فارس و تنگه هرمز همچنین امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود، طبق معمول این فصل از سال شرق دریای عمان هفته آینده مواج است.

کد خبر 501231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.