سه هزار نفر از آب شرب بهره‌ مند می‌شوند

خبرگزاری ایمنا: رییس اداره آبفار فریدونشهر گفت: با افتتاح طرح مجتمع آبرسانی قلعه سرخ ۳ هزار نفر از آب شرب بهره مند که شامل ۸ روستای این شهرستان است.

خليل فاضلي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در فريدونشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح آبرساني مجتمع قلعه‌سرخ شامل چهار واحد ايستگاه پمپاژ بوده كه با وجود شرايط سخت و كوهستاني و مسيرهاي صعب‌العبور در اجراي اين طرح تاكنون ۴۴ كيلومتر لوله‌گذاري و ۱۱ كيلومتر جاده دسترسي احداث شده است.
وي افزود: هدف از اجراي طرح آبرساني مجتمع قلعه سرخ كه ۵۵۰ خانوار و در حدود ۳ هزار نفر را زير‌ پوشش قرار مي‌دهد، تأمين آب شرب سالم براي اهالي روستاهايي است كه سال‌هاي زيادي با مشكل جدي آب مواجه بوده‌اند كه شامل روستاهای شاه‌نشين، سرداب سفلي، دره تاج‌الدين، بردآسياب، ميدانك اول و دوم، قلعه سرخ و دره سيب است.
مدير آب و فاضلاب روستايي فريدونشهر تصریح کرد: با مطالعات متعدد در زمينه‌هاي ژئوفيزيك و زمين‌شناسي و با ارائه راهكارهاي مختلف از جمله احداث چاه عميق دود‌كشان، سد چشمه بابا احمد و سد ميدانك اول، بهترين و اجرايي‌ترين طرح براي خط انتقال آب و تأمين آب شرب روستاهاي ذكر شده‌ طرح آبرساني مجتمع قلعه سرخ بوده است.
وي با اشاره به برداشت ۹ ليتر آب در ثانيه از محل چشمه لنگان بیان داشت: طرح آبرساني مجتمع قلعه سرخ در سال ۱۳۸۰ آغاز شده است.
وی تصریح کرد: شهرستان فريدونشهر ۸۶ روستا دارد، اداره آب و فاضلاب روستايي اين شهرستان به تمام روستاها و در برخی روستاهاي صعب‌العبور آبرساني سيار می‌کند و از تمام روستائيان فريدونشهري درخواست كرد تا در راستاي تأمين آب شرب سالم و مطلوب با اداره آب و فاضلاب روستايي اين شهرستان همكاري لازم را داشته باشند.
کد خبر 50118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.