جمع‌آوری روزانه ۲۰ تن زباله از سطح شهر داران

شهردار داران گفت: روزانه ۱۵ نفر نیروی واحد خدمات شهری این شهر با استفاده از سه دستگاه خودرو، ۲۰ تن زباله از سطح این شهر جمع‌آوری می‌کنند.

ابراهیم گوگونانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با زباله‌های شهری اظهار کرد: روزانه ۲۰ تن زباله تر و خشک از سطح شهر داران توسط ۱۵ نیرو با سه دستگاه جمع‌آوری شده و در محیط زیست پیرامون شهر دفن می‌شود.

وی افزود: دفن غیر اصولی زباله‌ها در محیط زیست داران باعث می‌شود که شیرابه زباله‌ها به سفره‌های آب زیر زمینی نفوذ کند و اثرات مخرب زیست محیطی به همراه داشته باشد، با حجم بالای تولید زباله محیط زیست شهر برای آیندگان حال خوشی نخواهد داشت.

شهردار داران گفت: سال ۹۳ قرار بود کارخانه بازیافت زباله در غرب استان ایجاد شود و هشت شهرداری و دهیاری‌های منطقه فریدن بزرگ نیز سهام‌دار این شرکت شوند تا که پس از احداث آن، زباله‌های قابل بازیافت وارد چرخه تولید و زباله‌های تر به کود کمپوست تبدیل شود اما به دلیل اختلافات اقلیمی و مخالفت در جانمایی هنوز عملیاتی نشده است، با ادامه روند اختلاف اقلیمی طبیعت فریدن بزرگ غرق در زباله خواهد شد.

گوگونانی خاطرنشان کرد: محدوده و حریم شهر داران به ترتیب ۶۴۰ هکتار و چهار هزار هکتار است که نظافت شهر به دلیل نبود دستگاه مکانیزه (جاروی صنعتی) به صورت دستی باید انجام شود که در بخش نظافت نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم لذا از شهروندان خواستارم با رعایت بهداشت عمومی و نریختن زباله در سطح شهر با پاکبانان شهرداری همکاری کنند.

وی تصریح کرد: خرید دستگاه مکانیزه (جاروی صنعتی) به چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن در توان شهرداری داران نیست.

کد خبر 501019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.