سهم مشارکت زنان و جوانان در این سال‌ها بیش از همیشه بوده است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر حضور تعیین کننده مردم در انتخابات سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ گفت:‌ بازندگان این انتخابات، تلاش دارند اینگونه القا کنند که انتخاب‌های گذشته درست نبوده تا به هدف غایی خود یعنی ناامیدسازی و اثبات اشتباه مردم برسند.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار با تاکید بر اینکه در برهه‌های مختلف زندگی و از زمانی که فکر و اندیشه در فرد فعال می‌شود، چه و چگونه انتخاب کردن همواره با انسان بوده، اظهار کرد: در مواقعی که با چالش‌ها و انتخاب‌های بزرگ روبرو هستیم چه و چگونه انتخاب کردن شدت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حال که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم این موضوع برای آحاد مختلف مردم شدت یافته است؛ مردمی که در سپهر سیاسی ایران و چند دوره انتخابات ریاست جمهوری بخصوص در سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ حضور بسیار تعیین کننده داشته‌اند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه سهم مشارکت زنان و جوانان در این سال‌ها بیش از همیشه بوده به طوری که بر اساس آمار، در سال ۹۶ سهم زنان از مردان بیشتر و تعیین کننده تر بوده، خاطرنشان کرد: بازندگان این دوره‌های انتخابات، همواره تلاش کرده‌اند با هشتگ زدن و ایجاد فضای پشیمانی، اینگونه القا کنند که انتخاب‌های گذشته درست نبوده تا به هدف غایی خود یعنی ناامیدسازی مردم و اثبات اشتباه مردم دست یابند.

ابتکار گفت: انتشار اخبار نادرست، دروغ و فیک در جهت مدیریت افکار عمومی یکی از راهکارهای این افراد بود که همزمانی آن با حوادث طبیعی و کرونا که مشکلات فراوانی برای دولت به وجود آورد، بر موج سواری آنان افزود تا آنجا که رشد اقتصادی و موفقیت‌های برجام و تلاش‌ها و مشارکت‌های بخش خصوصی و مردم با دولت و روی کار آمدن ترامپ و جنگ اقتصادی که پس از آن بر کشور تحمیل شد را نادیده گرفتند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز در شرایط سخت اقتصادی همچنان امواج جنگ تخریبی از بیرون و درون برای مشارکت نکردن در انتخابات بر پیکره مردم می‌کوبد، خاطرنشان کرد: این امر در جهت تضعیف مجموع حاکمیت صورت می‌گیرد در حالی که تجربه کشورهای جهان نشان داده که قهر کردن و رأی ندادن هیچ خاصیتی برای پیشبرد آزادی‌های عمومی، مردم سالاری، استقرار اخلاق، رعایت حقوق انسان‌ها و شهروندی و همچنین بهبود شرایط اقتصادی ندارد.

وی افزود: همچنین تجربه نشان داده وقتی مردم پای صندوق‌های رأی نیامدند کسانی بر کرسی نشسته و برای مردم تصمیم گرفته‌اند که هیچ سنخیتی با رأی مردم نداشته و خلاف جهت مطالبات و خواسته‌های مردم حرکت کرده‌اند. تجربه‌ای که در مورد دور دهم مجلس شاهد آن هستیم؛ مجلسی که بیشتر در جهت انتقام گیری و مقابله با دولت پیش می‌رود و تاکنون دستاورد چندانی هم نداشته است.

ابتکار گفت: باید تلاش کرد انتخاب ما فردی باشد که حداقل‌های شاخص‌های ریاست جمهوری و تجربه کار اجرایی داشته باشد، فردی که با تفکر دانشگاهی و سالم، پایبند به مبانی و ارزش‌های اخلاقی و دینی و انقلابی باشد و با جوانگرایی، قدرت افق گشایی نه در حرف بلکه در عمل و سیاست برای جوانان و زنان را داشته باشند همانطور که دولت تدبیر و امید فضاهای گسترده‌ای برای جوانان گشود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم می‌توانیم تکرار کنیم و به سراغ افرادی برویم که فکر و تفکر متناسب با مردم داشته باشند؛ برگه رأی را به بلیط قطار تشبیه کرد و گفت: یک بلیط قطار به نام حق رأی داریم که به آسانی به دست نیامده و می‌تواند تأثیرگذار باشد و امیدهای بسیاری به وجود آورد. بلیط قطاری که با رأی ندادن می‌توان سوار آن نشد و همینطور برود یا با رأی دادن سکان آن را به دست گرفت و جهت آن را تعیین کرد.

ابتکار افزود: ارزش این بلیط به اندازه ارزش تک تک لحظه‌های زندگی ما در چهار سال آینده است و آینده ایران، خانواده و فرزندان ما به آن بستگی دارد. پس می‌ارزد درباره آن فکر، تأمل و بررسی و تجدیدنظر کنیم و نگذاریم آخرین قطار برای عمر ما و کشور باشد. اگر پای کار بیاییم نه تنها می‌توانیم کاری کنیم که آخرین قطار نباشد بلکه این قطار به سمت نور، روشنایی، امید به بهبود شرایط با دنیا و بهبود شرایط داخل کشور، آشتی کردن با جوانان و تغییر رویه نسبت به جوانان، تغییر رویکرد با دین به عنوان راهکاری برای تعالی، رشد و پیشرفت انسان‌ها و نه برای ایراد گرفتن و سخت گیری و مشکل تراشی حرکت کند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برگه رأی بسیار با ارزش است و هزاران جوان ایرانی برای اینکه این جمهوریت و حق رأی برای تعیین سرنوشت حفظ شود جان داده و زنانی در این راه شهید یا جانباز شده‌اند، تصریح کرد: این افراد فداکاری کردند تا ایران سربلند باشد و مردم در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند. این را نباید دست کم گرفت زیرا قیمت این برگه رأی نه تنها به قیمت خون شهدا بلکه به قیمت لحظه لحظه زندگی چهار سال آینده همه ایرانیان است. پس روزی را نسازیم که حسرت فرصتی که از دست رفته را بخوریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 500838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.