جلیلی: دولت سایه، حزب و تشکیلات نیست، گفتمان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت سایه، حزب و تشکیلات نیست، بلکه گفتمان است و هر کس وظیفه دارد سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید جلیلی شب گذشته در میان هواداران خود در مسجد سید اصفهان اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران انتخابی بزرگ انجام داد و در راستای این انتخاب اسلام را انتخاب کرد و در تمام این سال‌ها تلاش دشمنان این بود که مردم ایران را منصرف کنند.

وی افزود: تمام نگرانی دشمنان کشور این است، ملتی که اسلام را آگاهانه انتخاب کرده به الگویی حیات بخش در سطح جهانی تبدیل شود. دشمنان تمام تلاش خود را جهت منحرف و منصرف کردن مردم از ادامه راه انقلاب به کار گرفته اند و در این راستا، صدها شبکه تلویزیونی راه اندازی کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی یادگار بزرگ امام خمینی (ره) است و به برکت این یادگار ارزشمند، ملت ایران هر دو سال یک‌ بار در انتخابات شرکت می‌کند که این انتخابات‌ها در جهت پیشرفت و تقویت انتخاب اصلی مردم است.

جلیلی خاطرنشان کرد: هشت سال پیش من در جمع مردم اصفهان صحبت کردم؛ البته کلید نشان ندادم و وعده حل مشکلات کشور در صد روز را مطرح نکردم، اما کسانی بودند که این وعده‌ها را به مردم دادند و منتخب واقع شدند اما در ادامه مدعی شدند حل مشکلات کشور منوط به پیشرفت گفت‌وگوهای هسته‌ای است و مناظرات انتخاباتی مدعی شدند که در چهار سال دوم دولتشان تحریم‌ها کاهش می‌یابد، اما پس از گذشت چهار سال ۸۰۰ تحریم علیه ایران اضافه شده است؛ همچنین قیمت دلار نیز تا ۳۰ هزار تومان بالا رفت، اما هنوز آقایان بر راه خود اصرار دارند.

وی ادامه داد: عرصه انتخابات باید به دور از تشویش‌های غلط باشد؛ زیرا انتخاب حق مردم است. انتخابات باید عرصه تبیین باشد و اگر کسی وعده‌های بیشتری داد که به حقیقت نزدیک نبود نباید، این وعده‌ها در افکار عمومی به باور تبدیل شود. باید به سخنان کاندیداها در مناظرات توجه کرد. من بارها برخی نامزدها و حتی شخص رئیس جمهور را دعوت به مناظره کرده‌ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من در سال ۹۲ پس از برگزاری انتخابات گفتم که کار ما تازه شروع شده است؛ زیرا در اندیشه انقلابی، قدرت هدف نیست بلکه هدف اصلاح واقعی امور است. این موضوع در راستای فرمایش امیر مؤمنان علی (ع) است. من در سال ۹۲ گفتم به انتخاب مردم احترام می‌گذارم، اما وظیفه‌اش این است که به حرکت کشور در مسیر صحیح کمک کنم.

جلیلی تصریح کرد: دولت سایه، حزب و تشکیلات نیست، بلکه گفتمان است و هر کس وظیفه دارد سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند. مردم عزیز اصفهان، در این زمینه نباید با کسی تعارف داشت.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ دولت آقای روحانی توافقی را انجام که داد برخی از دوستان مدعی بودند نباید نسبت به آن انتقاد کرد زیرا مردم نسبت به آن خوش بین هستند در صورتی که وظیفه ما است اگر اشتباهی رخ داد، بیان کنیم زیرا طبق آن توافقنامه، به نظر نمی‌رسید تحریم‌ها برداشته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز در مرحله انتخابی مهم قرار گرفته‌ایم. آیا می‌خواهید وضعیت چهار سال آینده به همین صورت باشد؟ با نگاه دولت، مشکلات کشور حل نمی‌شود. ما در هشت سال گذشته سعی کردیم به تمامی استان‌های کشور سفر کنیم و پای درد و دل مردم بنشینیم. جمع بندی این هشت سال این است که کشور منابع فراوانی دارد و در چهار سال آینده به اتکای این ظرفیت‌ها می‌تواند جهش یابد.

جلیلی تصریح کرد: ما معتقدیم با مطالعه و بررسی میدانی، حتماً کشور به جهشی در شأن مردم ایران دست پیدا می‌کند. جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند، می‌توانند امروز در عرصه‌های مختلف حماسه بیافرینند.

وی ادامه داد: اگر برای جوانان دانشگاه اصفهان بستر مناسبی فراهم شود، می‌توانند جهش بزرگی برای کشور رقم بزنند؟ هرکدام از این جوان‌ها می‌توانند فضای جدیدی را برای پیشرفت کشور ارائه کنند. ایجاد این فضای مناسب برای جوانان نیازمند باور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور شناخته شده و راه‌حل‌های معینی دارد، اما سوال اینجاست که علیرغم مشخص بودن راه حل مشکلات، چرا این گرفتاری‌ها برطرف نمی‌شود؟ آیا فشار معیشتی بر مردم موضوع ناشناخته‌ای است؟ دلیل حل نشدن مشکلات کشور وجود رویکرد غلطی است که در حال گسترش است.

جلیلی افزود: انتخابات فرصت مناسبی برای انتخاب رویکردها است. در جامعه‌ای که ادعای اسلام دارد، فاصله طبقاتی نباید به صورتی باشد که برخی از خوردن گوشت محروم باشند و توانایی فراهم کردن آن را نداشته باشند. این کشور علاوه بر تأمین اقلام غذایی خود، توانایی تأمین اقلام غذایی غرب آسیا را هم دارد.

وی یادآور شد: طبق قانون اساسی اشتغال وظیفه دولت و حق مردم است؛ بنابراین در کشوری که از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است، نباید جوانان بیکار باشند. باید برای هر وزارتخانه، محلی تعریف شود که سهمی از ایجاد اشتغال را بر عهده داشته باشد. نباید به بهانه تحریم و حضور ترامپ به همه امور لطمه زد. باید برای هر دستگاه وظیفه‌ای تعیین شود که در شرایط تحریم به گونه‌ای فعالیت کند که از منابع دیگر، در آمد کشور تأمین شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی مدعی بودند که دولت تعامل هستند و در سیاست خارجی موفق اند، در صورتی که برای تعامل با جهان نباید معطل ۳ کشور شد؛ دنیا ۲۰۰ کشور دارد. دولت باید در عرصه ارتباط با تمام کشورهای دنیا برنامه داشته باشد. امروز این افراد مدعی اند که چنین رویکردی باید ادامه داشته باشد.

جلیلی ادامه داد: امروز کشور باید علیرغم بی اثر کردن تحریم‌ها، دشمن را هم از اعمال خود علیه ایران پشیمان کند و این ادعا امکانپذیر است؛ زیرا جوانان ما نشان داده اند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف آمریکا را زمین‌گیر کنند. به برکت جمهوری اسلامی، این مردم هستند که باید انتخاب کنند که از آنها خواهش می‌کنم اگر به چهار سال آینده امیدوار هستند، در انتخابات شرکت کنند تا جبهه انقلاب بتواند موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند.

وی یادآور شد: امروز مردم ایران به دنبال انتخابی برای جهش کشور هستند تا در چهار سال آینده به قله‌های بزرگ دست پیدا کنند. کشور با نمایش و همایش اداره نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایران را نباید معطل انتخابات در کشور دیگر کرد؛ کشوری با ظرفیت‌های فراوان نباید حکمرانی‌اش ربطی به کشورهای دیگر داشته باشد. کشور با تعارف پیش نمی‌رود؛ اگر ایران معضلی دارد باید بدون تعارف بیان شود.

کد خبر 500830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.