"صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر‬⁩" به جوانان خلاق اصفهانی کمک می‌کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان طرح صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر‬⁩ که مرکز پژوهش‌های شورا در سال ۱۳۹۷ به تصویب شورای شهر اصفهان رساند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در‬ رشته‬ توئیتی‬ با‬ اشاره به بعضی اقدامات‬ شورای‬ شهر‬ اصفهان‬ در‬ دوره‬ پنجم‬ نوشت: ‏‏

"مرکز پژوهش‌های شورا طرح صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر‬⁩ را در سال ۱۳۹۷ به تصویب شورای شهر اصفهان رساند.‏‬ هدف ما در پیگیری طرح ⁧‫صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر‬⁩ تقویت اکوسیستم ⁧‫کارآفرینی‬⁩، تسهیل تأمین مالی استارت آپ‌ها، حفظ و جذب طبقه خلاق، تشویق فعالان اقتصادی به همکاری، ایجاد اشتغال مناسب و افزایش تولید ناخالص شهر از طریق شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی افزود: جلوگیری از مهاجرت جوان خلاق اصفهانی با صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر امکان‌پذیر است. صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر‬⁩ به جوانان خلاق اصفهانی کمک می‌کند برای کسب و کارهای نوپا تأمین سرمایه کنند.‏‬ پیش از این به جهت سیطره نگاه سنتی به حوزه کسب و کار ایجاد چنین صندوق‌هایی مغفول مانده و سبب مهاجرت نیروهای خلاق به منظور جستجوی سرمایه می‌شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به طرح دسترنج خاطر نشان کرد: دسترنج را تجاری می‌کنیم تا روستایی سعادتمند به شهرنشین حاشیه‌ای مبدل نشود. در طرح ⁧‫دسترنج‬⁩ به ایجاد علامت تجاری برای رونق اقتصادی محصولات روستاییان و عشایر و چگونگی ایجاد شبکه توزیع، فروش و بازاریابی برای این محصولات نظر داشتیم و به این منظور با همکاری سازمان میادین فعالیتٰ‌هایی را آغاز کردیم.

‏خسروی‬ در زمینه کنترل و کاهش حاشیه نشینی در شهر اصفهان تصریح کرد: تلاش کردیم طرحی را به منظور کاهش حاشیه نشینی در شهر اصفهان از طریق ترویج و کمک به فروش محصولات مناطق مهاجرفرست پیاده‌سازی کنیم.

وی‏ با اشاره به تبدیل باغ‌وحش‌های ⁧‫اصفهان‬⁩ به نقاهتگاه حیوانات گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های پیگیری شده در دوره کنونی مدیریت شهری‌ است که در دوره آتی نیز باید با جدیت دنبال شود.

‏وی‬ با بیان این که هر شهروند اصفهانی به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند که تقریباً ۸۰ درصد از این آب تبدیل به ⁧‫آب خاکستری‬⁩ قابل بازیافت می‌شود خاطر نشان کرد: با مصوبه شورای پنجم مقرر شد با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان‌های جدیدالاحداث شهر به سیستم مدیریت آب خاکستری مجهز شوند.

‏این‬ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح توان هفت گفت: در طرح توان هفت مقرر شد ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش به شهروندان ارائه شود یعنی حدود ۱۰۰ هزار شهروند، هر شهروند به مدت ۱۰۰ ساعت در سه حوزه اصلی تجارت الکترونیک، قوانین مالکیت فکری و بازارهای سرمایه گذاری مجاز آموزش ببیند.

خسروی افزود: در دو طرح ایده کاپ و شنبه‌های خلاق تلاش کردیم شهروندان را در فرایند اداره شهر سهیم کنیم. در ایده کاپ به دنبال ایده شهروندان برای حل مسائل شهر رفتیم و در شنبه‌های خلاق به دنبال شهروندانی که بتوانند مجری ایده نیز باشند.

‏‏این‬ عضو شورای شهر تاکید کرد: ‏آینده ⁧‫اصفهان‬⁩ به تصمیمات ما بستگی دارد؛ اصفهان و مردمانش زنده‌اند و نباید دست کسانی بیفتد که از این پویایی ترس دارند و در تریبون‌ها مدام از دلواپسی‌شان گفته‌اند. تصمیم بگیریم به آنچه برای ما و شهرمان خوب است، رأی دهیم.

کد خبر 500819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.