تیم ما با کم خطرترین عراق ممکن مواجه شد/ آرزوی هر مربی داشتن این بازیکنان است

ملی‌پوشان کشورمان شب گذشته در چهارمین دیدار مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم عراق رفتند و توانستند در این دیدار حساس به پیروزی برسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در چهارمین گام خود از دور برگشت انتخابی جام جهانی شب گذشته و از ساعت ۲۱ به مصاف عراق رفت که شاگردان اسکوچیچ توانستند در دیداری حساب شده حریف را از پیش رو برداشته و مقتدرانه به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کنند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی با رسول کربکندی پیشکسوت و بازیکن اسبق تیم ملی گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

دیدار تیم کشورمان برابر عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در مجموع بازی خیلی با کیفیتی را شاهد نبودیم اما تیم ما با کم خطرترین تیم عراق مواجه شد. آنها به جز یکی دو موقعیت که بر اساس اشتباه دفاع و هافبک‌هایمان به دست آوردند موقعیتی نداشتند. البته شاگردان اسکوچیچ کاملاً هوشمندانه در این دیدار کار کردند و از مسائل حاشیه‌ای که حریف روی آن حساب باز کرده بود دور بودیم. به نظر می‌رسد خیلی راحت حریف را از پیش رو برداشتیم و مانند بازی با بحرین می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم.

همانطور که اشاره کردید می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم فکر نمی‌کنید این موضوع در دور بعد می‌تواند برایمان دردسر ساز شود؟

بله همینطور است. باید روی ضربات آخر بیشتر کار کنیم البته در این دیدار این موضوع بیشتر پیش آمد. در این دیدار عراقی‌ها به خوبی تیم ما را آنالیز کرده بودند و حتی در نیمه اول به جز صحنه گل به ما فرصتی ندادند. بعد از به ثمر رساندن گل طبیعی است که عراق از لاک دفاعی بیرون آمد و توانستیم موقعیت‌های زیادی را خلق کنیم اما هیچ یک به گل تبدیل نشد.

عراقی‌ها در مواقعی از بازی سعی داشتند روی تصمیمات داور دیدار اثر بگذارند قضاوت وی را چطور دیدید؟

اصولاً عراقی‌ها در این کار تبحر دارند اما بازیکنان ما خیلی خوب با این مسئله روبرو شدند و حاشیه‌ای نداشتند. داور هم به نظر می‌رسد زیاد تحت تأثیر قرار نگرفت اما در یکی دو صحنه می‌توانست بازیکن حریف را با کارت جریمه کند.

حضور تیم ایران را در مرحله بعد چطور ارزیابی می‌کنید؟

در مرحله بعد کار بسیار سخت‌تری داریم، نیاز است که تیم آماده‌تر و سر حال تر باشد. در کارهای دفاعی باید هماهنگی و آمادگی خوبی داشته باشیم چرا که در مرحله پیش رو حریف‌های قوی‌تری برابر ما قرار می‌گیرند. امیدوارم در دور بعد بر خلاف این مرحله استرسی نداشته باشیم و با برنامه ریزی مناسب به مصاف حریفان برویم.

فکر می‌کردید با هدایت اسکوچیچ بتوانیم این چهار بازی را پیروز شویم؟

از نظر فنی اسکوچیچ مربی خوبی است. مهم آن بود که با توجه به اینکه او مربی با کارنامه‌ای نبود بازیکنان تیم او را بپذیرند. اسکوچیچ با سیاست خوبی لژیونرهای تیم را در کشورهای مختلف ملاقات کرد و توانست آنها را جذب و ارتباط خوبی بگیرد. البته این تیم مهره‌های بی شماری دارد و در بعضی خطوط کادر فنی در خصوص استفاده از بازیکنان سر گیجه می‌گیرد. آرزوی هر مربی داشتن این بازیکنان است و امیدوارم در آینده با اضافه شدن بازیکنان دیگر بتوانیم برابر حریفان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کد خبر 500809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.