تسهیلات ویژه برای احداث اقامتگاه‌های بومگردی در بافران

شهردار بافران گفت: برای ترغیب مالکان املاک واقع شده در مسیر خط گردشگری جهت انجام ایمن‌سازی دیواره‌ها، بسته‌های تشویقی و تمهیداتی ویژه در نظر گرفته شده و طرح و برنامه برای تبدیل بعضی املاک به اقامتگاه‌های بومگردی ارائه می‌شود.

احمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مجموع ۹۰ هکتار محدوده شهری بافران حدود ۴۰ هکتار بافت فرسوده و تاریخی است.

وی افزود: شهرداری بافران در سال‌های اخیر و سال جاری، با تعریف خط گردشگری در بافت تاریخی این شهر که ۸۰ درصد بافت را فرامی‌گیرد، تمهیداتی برای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد در نظر گرفته است.

شهردار بافران با بیان این که در مسیرهای خط گردشگری بازسازی‌هایی به صورت کف فرش، سنگ فرش و دیوار چینی سنتی انجام شده است، افزود: برای ایمن سازی دیوارهای ناایمن در مسیر خط گردشگری با همکاری مالکان پلاک‌های مسکونی و تجاری در مسیر نسبت به مقاوم سازی و بهسازی اقدامات لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب مالکان املاک واقع شده در مسیر خط گردشگری بافران جهت انجام ایمن‌سازی دیواره‌ها، بسته‌های تشویقی و تمهیداتی ویژه در نظر گرفته شده و برای تبدیل بعضی املاک به خانه‌های بومگردی طرح و برنامه ارائه می‌شود.

دهقانی گفت: شهرداری بافران در اقدامی ارزنده یکی از منازل در مسیر خط گردشگری که وضعیت مناسبی برای بومگردی داشت را خریداری کرد و نسبت به بازسازی آن اقدام کرد که تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: بازسازی سنگ‌فرش و دیواره‌های مسیر حسینیه تا قلعه بافران به صورت سنتی و حتی ورودی‌های حسینیه که جزء قسمت اصلی بافت فرسوده و خط گردشگری این شهر به شمار می‌آید در برنامه‌های آینده شهرداری است.

شهردار بافران ادامه داد: برای بعضی منازل با توجه به شرایط نامناسبی که دارد نمی‌توان اقدامی جهت بازسازی انجام داد از این رو در توافق با مالکان در قالب یک فضای مناسب شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 500780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.