حرف و حدیث درباره مسکن مهر زیاد بود، اما تحویل دادیم

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه در رابطه با مسکن مهر گفت: مسکن مهر در این هشت سال حرف و حدیث‌های بسیاری داشت و می‌گفتند که دولت نمی‌خواهد آن را تکمیل کند اما آمار این موضوع را تأیید نمی‌کند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا عدل با اشاره به قانون تسری برای کارکنان دامپزشکی به منظور تأمین حقوق آنها اظهار کرد: به لحاظ قانونی باید از محل فروش اموال و دارایی‌های دولت قانون تسری برای کارکنان دامپزشکی اجرایی شود. بنابراین این موضوع در دستور کار قرار دارد و در هفته‌های اخیر طی جلساتی که با سازمان دامپزشکی برگزار کرده ایم، قرار شده بخشی از آن بر اساس ظرفیت قانون بودجه و بخشی دیگر از محل منابع دیگر تأمین مالی شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کاملاً موافق اجرای قانون تسری برای سازمان دامپزشکی است و بسته به میزان فروش اموال و واریز آن احتمالاً ۴۰ تا ۵۰ درصد از این ظرفیت برای کارکنان دامپزشکی استفاده خواهد شد.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه گفت: با دستوری که رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اجرای قانون تسری سازمان دامپزشکی داشته، قرار است در کنار فروش اموال و دارایی‌ها از محل منابع عمومی و ظرفیت‌های آن نیز استفاده و بخشی از قانون تسری به زودی اجرایی شود که احتمالاً قبل از فروش اموال و دارایی‌ها نیز کلید خواهد خورد.

از ایجاد پروژه جدید جلوگیری شد

عدل در ادامه گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد پروژه‌های عمرانی بیش از دو هزار مورد و حتی تا دو هزار و ۵۰۰ پروژه بوده است که ما در این رابطه اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم و در رأس آن ممانعت از ایجاد طرح‌های جدید بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۱، ۳۳۰ طرح جدید در قانون بودجه اضافه شد ولی در سال ۱۴۰۰ فقط ۴۵ طرح جدید در قانون بودجه آمده که از آن هم ۴۰ طرح را مجلس اضافه کرد. بنابراین ما آنچه که انجام دادیم این بود که طرح‌ها را اولویت بندی کرده و سالانه بر اساس پیشرفت طرح‌ها منابع اختصاص و تکمیل شده‌اند.

بدهی پیمانکاران تسویه می‌شود

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حجم بدهی دولت به پیمانکاران گفت که به هر صورت بدهی به پیمانکاران موضوع غیرطبیعی نیست و همواره وجود دارد ولی ما سعی کردیم تا جایی که امکان دارد مطالبات آنها را با توجه به ظرفیت‌های قانونی بپردازیم. این در حالیست که در مورد ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی میزان مطالبات پیمانکاران حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که سازمان برنامه بودجه هدف گذاری کرده تا پایان این دولت بتواند بدهی را تصفیه کند.

حرف و حدیث درباره مسکن مهر زیاد بود، اما تحویل دادیم

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه در رابطه با مسکن مهر گفت: مسکن مهر در این هشت سال حرف و حدیث‌های بسیاری داشت و می‌گفتند که دولت نمی‌خواهد آن را تکمیل کند اما آمار این موضوع را تأیید نمی‌کند. شروع مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ و با پیش بینی ۲.۲ میلیون واحد بود که از ابتدا تا سال ۱۳۹۲، ۶۹۰ هزار واحد تحویل شد.

عدل ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ تعداد واحدهای تکمیل و احداث شده و در نهایت تحویلی به مردم از ۶۹۰ هزار به یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحد افزایش یافت و پیش بینی می‌کنیم که تا نیمه سال جاری یعنی پایان دولت به یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحد مسکونی برسد.

وی با بیان اینکه ۱۸۳ هزار واحد دیگر نیز به گونه‌ای است که برای ۱۰۰ هزار واحد متقاضی وجود ندارد و مابقی نیز آماده تحویل است، تصریح کرد: دولت در سال گذشته با وجود مشکلات مالی که داشته توانسته با استفاده از ظرفیت‌های موجود، ۹۲ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی هزینه کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 500719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.