افزایش سرانه فضای سبز جنوب پل چمران با احداث ۲ پارک جدید

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت:با توجه به سرانه پایین فضای سبز در جنوب بزرگراه چمران و نیاز شهروندان به پارک‌های محلی و فضای سبز، یک هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین با کاربری فضای سبز تملک شده است.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای منطقه هفت، اظهار کرد: در حال حاضر خیابان شهید عبدالرسول زرین (حدفاصل خیابان گلستان تا خیابان سعدی)، خیابان موازی خیابان شهید احمدی (حد فاصل بزرگراه زیتون تا بزرگراه بعثت) و مجموعه ورزشی-فرهنگی و فضای سبز شاهنامه در مساحتی حدود ۱۷ هزار مترمربع در جنوب خیابان گلستان در حال احداث است.

وی با اشاره به احداث بوستان آرزو به مساحت ۹ هزار مترمربع در جنوب بزرگراه چمران، افزود: با توجه به سرانه بسیار پایین فضای سبز در جنوب چمران این بوستان در خیابان فروردین احداث شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از احداث فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در خیابان فروردین خبر داد و تصریح کرد: توسعه فضاهای تفریحی، گردشگری و فضای سبز شمال شهر اصفهان که موسوم به «باغ فدک» را در دست اقدام داریم، زیرا این باغ تنها کمپ گردشگری شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه خیابان‌سازی خیابان بهاران یک تا پنج و نسیم شمالی و شرقی در شمالی‌ترین نقطه منطقه هفت شهرداری از دیگر پروژه‌های در حال احداث است، گفت: با توجه به سرانه پایین فضای سبز در جنوب بزرگراه چمران و نیاز شهروندان به پارک‌های محلی و فضای سبز، یک هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین با کاربری فضای سبز تملک شده است.

شاطوری خاطرنشان کرد: در حال تملک چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در خیابان مولوی برای احداث پارک هستیم، با احداث این دو فضای سبز در جنوب چمران بخشی از کمبود سرانه فضای سبز در این نقطه از شهر حل خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای فاز سوم احیا چشمه خونین، افزود: در آینده نزدیک فاز چهارم عملیات احداث و احیا این پروژه را آغاز خواهیم کرد؛ همچنین ساماندهی میدان برازنده در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: احداث پاتوق‌های محلی در محلات منطقه یکی دیگر از پروژه‌هایی است که مورد توجه قرار گرفته، همچنین احداث مسیرهای دوچرخه بر اساس طرح کلی پیش بینی شده توسط مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک در دستور کار سال جاری قرار دارد.

کد خبر 500708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.