افزایش ۶۷ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: با تصویب بودجه سال ۱۴۰۰، مستمری مددجویان کمیته امداد به طور میانگین ۶۷ درصد افزایش یافت.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با پیگیری سازمان‌های حمایتی و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مستمری خانواده‌های نیازمند در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۶۷ درصدی یافت.

وی با اشاره به این که استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی، دینی و قانونی برای رفع محرومیت‌ها از الزامات این نهاد است، افزود: با تصویب افزایش مستمری در سال جاری، خانواده مددجوی تک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با تاکید بر این که در سال گذشته مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان مستمری به ۱۱۴ هزار خانوار پرداخت شد، گفت: با افزایش صورت پذیرفته در دو ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به حساب مددجویان تحت حمایت در استان واریز شد.

وی اظهار کرد: ۱۱۸ هزار و ۹۴۹ خانوار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و از این تعداد ۱۱۴ هزار و ۲۱۶ خانوار در قالب کمک معیشت عادی و تبصره ۱۴ به صورت مستمر و ۴ هزار و ۷۳۳ خانوار از خدمات تکی و چند خدمتی این نهاد بهره مند هستند.

زارع گفت: در کنار تخصیص اعتبارات دولت به نیازمندان، با حضور همیشگی خیران و نیکوکاران سعی در رفع محرومیت از میان اقشار آسیب پذیر جامعه خواهیم داشت.

وی افزود: نیکوکاران همچنان می‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #۰۳۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ یاریگر نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان باشند.

کد خبر 500660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.