پاسخگویی ادارات ثبت‌احوال در روزهای پنجشنبه و جمعه به منظور رفع مشکلات هویتی

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در خصوص رفع مشکلات هویتی در آستانه انتخابات گفت: شعب ادارات ما در روز پنجشنبه تا ساعت ۱۷ باز و در روز جمعه هم تا پایان ساعت انتخابات پاسخگوی مشکلات شهروندان هستند، همچنین بیش از ۷۰ هزار کارت ملی هوشمند برای افرادی که پیامک برای آنها ارسال شده آماده تحویل است.

حسین غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خدمات ویژه ثبت احوال برای صدور مدارک هویتی، اظهار کرد: بنا بر روال انتخابات سال‌های گذشته و بر اساس اطلاع رسانی سازمان ثبت احوال در ماه گذشته، در جهت رفع مشکلات هویتی مؤثر در امر انتخابات و جلوگیری از ازدحام شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخش اعظم خدمات ثبت احوال در قالب ثبت نام درخواست کنندگان در هفته‌های گذشته انجام شده است.

وی افزود: این هفته ادارات ما صرفاً نسبت به صدور شناسنامه و با استفاده از ظرفیت‌های دفاتر پیشخوان و پست نسبت به تحویل شناسنامه و رفع مغایرت‌ها و پاسخگویی به ستاد انتخابات و حوزه‌های رأی‌گیری اقدام خواهند کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: شعب ادارات ما در روز پنجشنبه تا ساعت ۱۷ و در روز جمعه هم تا پایان ساعت انتخابات پاسخگوی مشکلات شهروندان هستند.

وی افزود: از شهروندان می‌خواهیم تنها برای مواردی همچون مشکلات نام، نام خانوادگی و حذف پسوند به ادارات ما مراجعه کنند و برای خدمات دیگری که مرتبط و فوری نیست در زمان‌های بعدی مراجعه کنند.

غفرانی تصریح کرد: برای انتخابات و رأی دادن ملاک داشتن شناسنامه و شماره کد ملی است و در این راستا بیش از ۷۰ هزار کارت ملی هوشمند برای افرادی که پیامک برای آنها ارسال شده، آماده تحویل است هرچند برای انتخابات تنها شماره ملی کفایت می‌کند، اما داشتن کارت ملی هوشمند به سرعت فرآیند انتخابات کمک می‌کند.

کد خبر 500638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستاره IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام با تغییر نام بنده موافقت شده ، فقط شناسنامه موجود نیست کارت ملی هم که موجود ندارن .... میشه بگید باید چیکار کنیم؟ چقدر منتظر بمونیم ؟؟