اصولگرایان  به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز آن چه در معرض توجه قرار گرفته، رقابت اصولگرایان برای بعد از انتخابات است. آنها از امروز با وجود چالش‌های فراوانی که در پیش دارند به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد سیاست‌های انتخاباتی اصولگرایان اظهار کرد: اصولگرایان با اطمینان از نتیجه انتخابات وارد عرصه شدند؛ به گونه‌ای که تصور می‌کردند چهره‌های شاخص اصلاح طلب در جریان انتخابات حضور ندارند و شخصیت‌های تکنوکرات نیز به معنای خاص، دیگر در عرصه سیاسی ایران وجود ندارند و اصولگرایان به راحتی می‌توانند از سد سایر جریانات با مشارکتی حداقلی از سوی مردم، عبور کنند.

وی افزود: اصولگرایان تصور می‌کردند عرصه انتخابات ۱۴۰۰ مانند اسفند ۹۸ مجلس خواهد شد و به راحتی می‌توانند قدرت را از آن خود کنند به همین علت کاندیداهایی نیز که انتخاب شدند چنین پیروزی راحتی را برای خود متصور بودند، اما هر چه جلوتر رفتیم شرایط تغییر کرد تا جایی که حتی کاندیداهایی همچون عبدالناصر همتی و مهرعلیزاده نیز برای اصولگرایان دردسرساز شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: با تمام این اوصاف مناظرات همچون سال‌های گذشته نتوانست فضای خاصی را ایجاد کند تا مشارکت‌ها افزایش پیدا کند، با این وجود آقای همتی چهره و کلام متفاوتی از خود نشان داد که چالش‌هایی را برای اصولگرایان به وجود آورد. در مجموع مشارکتی مانند سال‌های ۹۲ و ۹۶ رخ نخواهد داد که اصولگرایان را در اقلیت قرار دهد و نتیجه متفاوتی رقم بخورد.

خوشچهره یادآور شد: چیزی که امروز مورد توجه قرار گرفته، رقابت اصولگرایان برای بعد از انتخابات است. آنها از امروز با وجود چالش‌های فراوانی که در پیش دارند به دنبال سهم خواهی از دولت آتی هستند. این اتفاق در مجلس نیز رقم خورد و هنوز طیف‌های رقیب اصولگرا با یکدیگر کنار نیامده‌اند و برای تصاحب سمت‌های مختلف با یکدیگر اختلاف دارند. آنها امروز به دلیل این که فضا را آرام کنند و در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شوند، بر اختلافات خود سرپوش گذاشته‌اند و قطعاً پس از انتخابات، اختلافات علنی می‌شود.

وی اضافه کرد: اصولگرایان نمی‌خواهند به راحتی از جریان انتخابات کنار بروند تا بتوانند سمت‌های بیشتری از دولت آینده را به طیف خود اختصاص دهند. اگر بعد از انتخابات دولت محافظه کاری بر سر کار بیاید، رقابت‌های درون جریانی اصولگرایان به شکل بی سابقه‌ای به اوج می‌رسد و داستان‌هایی را برای آنها به وجود خواهد آورد. چالش‌هایی که امروز غالباً نهفته است، اما مشخصاً پس از انتخابات سر باز خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مذاکرات در میان اصولگرایان به صورت مخفیانه آغاز شده و حتی ممکن است برخی کاندیداها انصراف ندهند تا به میزان رأیی که دریافت می‌کنند سهم خواهی کنند. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اصولگرایان حتی در درون حزب خود نیز نمی‌خواهند شکست بخورند و حتی شاید این مساله به اندازه نتیجه خود انتخابات نیز برای آنها دارای اهمیت شده و چیزی که امروز تحت عنوان «تا آخرین لحظه در انتخابات حضور داریم» با همین هدف گفته می‌شود.

کد خبر 500619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.