احیای شهر فنلاندی با احداث آسمانخراش‌ها

شهردار وانتا، چهارمین شهر پرجمعیت فنلاند، اعلام کرده است که به زودی ساختمان‌هایی به سبک مدرن در قلب شهر احداث خواهد کرد و از این طریق، به احیای مرکز وانتا خواهد پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز شهر وانتا طی یک دهه اخیر به علت وجود مراکز تجاری و آسمان‌خراش‌های مختلف، پویایی خود را به طور قابل توجهی از دست داده و کاهش میزان رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است. در همین راستا، مقامات شهر تصمیم گرفته‌اند با ایجاد تغییراتی چشمگیر، پویایی منطقه را به طور قابل توجه افزایش دهند و مردم را به برقراری تعاملات اجتماعی بیشتر با یکدیگر سوق دهند. ایجاد ساختمانی عظیم به عنوان یک مرکز خرید، بهترین ایده‌ای بود که توسط اعضا شورای شهر ارائه شد و برای پیاده‌سازی به تصویب رسید.

ظهور سازه‌های مدرن در قلب وانتا

مرکز خرید جدید وانتا از چند ساختمان متصل به هم تشکیل شده است که سازه اصلی با ۲۵ طبقه، قرار است میزبان فعالیت‌ها و خدمات متنوعی باشد. در واقع، این سازه‌های اعجاب‌برانگیز مدرن نه تنها از مراکز خرید متعددی برخوردار خواهد بود بلکه به عنوان واحدهای مسکونی و مراکز فرهنگی و تفریحی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع، طبقات اول و دوم ساختمان‌ها به مراکز خرده‌فروشی اختصاص داده می‌شود حال آن که، طبقات بالاتر را واحدهای مسکونی و سایر مراکز در بر خواهد گرفت.

ظهور سازه‌های مدرن در قلب وانتا

زیرزمین تمام سازه‌ها نیز با هدف محل پارک خودروها احداث خواهد شد که پیش‌بینی شده تعداد ۶۰۰ وسیله نقلیه موتوری سبک و هزار و ۷۵۰ دوچرخه را در خود جای دهد. فضای بین سازه‌ها به گونه‌ای زیبا طراحی خواهد شد تا امکان پیاده‌روی برای مردم وانتا در میان خیابان‌های شلوغ شهر را فراهم آورد.

پشت بام ساختمان‌های جدید وانتا به پوشش‌های سبزی از گل‌ها و گیاهان بومی مزین خواهد شد که قرار است آب مورد نیاز برای رشد آن‌ها از طریق یک سیستم جمع‌آوری آب باران که در زیر زمین تعبیه خواهد شد، تأمین شود.

ظهور سازه‌های مدرن در قلب وانتا

کد خبر 500509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.