شیوع شدید گونه دلتا ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا با سرعت زیادی در ایالات متحده آمریکا در حال گسترش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر ۱۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در ایالات متحده آمریکا به گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا به نام B.1.617.2 آلوده شده‌اند، اما این نسبت هر دو هفته دو برابر می‌شود. متخصصان عقیده دارند که این نسخه از ویروس کرونا به گونه غالب در این کشور تبدیل خواهد شد.

به گفته مقامات بهداشتی در مناطقی از ایالات متحده آمریکا به ویژه قسمت‌های جنوبی کشور که سرعت واکسیناسیون کمتر است، خطر ابتلا به گونه دلتای ویروس کرونا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. تاکنون ۶۴.۴ درصد از بزرگسالان در آمریکا حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اما سرعت واکسیناسیون در بعضی ایالات به میزان قابل توجهی کمتر از دیگر مناطق است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است نیمی از بزرگسالانی که در ایالت‌های آلاباما، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی و وایومینگ زندگی می‌کنند حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. به دلیل سرعت پایین واکسیناسیون در بعضی از ایالات سرعت گسترش گونه دلتای ویروس کرونا بیشتر از گونه‌های پیشین خواهد بود و افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد البته محققان اعتقاد دارند که واکسن‌های کرونا در برابر این گونه جهش یافته مؤثر واقع می‌شوند.

کد خبر 500492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.