حفظ وضع موجود آفت مدیریت شهرها است/ توسعه ایمنا دستاورد شورای پنجم بود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آفت مدیریت شهری در کشور مدیرانی هستند که به حفظ وضع موجود فکر می‌کنند؛ در این موضوع تفاوتی میان اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد.

کوروش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در چهار سال گذشته اتفاقات درخشانی رقم خورد که پیشرفت خبرگزاری ایمنا یکی از نقاط قوت عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم است به حدی که کارکرد این خبرگزاری قبل از سال ٩٦ با اکنون به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. به جرأت می‌توانم بگویم یکی از بهترین دستاوردهای دوره پنجم ارتقای کارآیی ایمنا بوده که به یک خبرگزاری واقعی کشوری در حوزه مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی در خصوص علت حضور دوباره در انتخابات شورای شهر افزود: تعدادی طرح در شورای پنجم مصوب شد که هنوز به‌طور کامل به نتیجه نرسیده است؛ شهر خورشیدی، ترویج هم پیمایی که باید ضریب اشغال خودروها در اصفهان که اکنون ۱.۶ نفر است را به دو برساند، توسعه سرمایه گذاری خطر پذیر و توسعه صندوق‌های املاک و مستغلات از جمله این طرح‌ها است. این عوامل مانند کودکی است که به دنیا می‌آید و بعد از گذشت چند ماه نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد بدین سبب انگیزه اصلی من برای نامزد شدن در دوره جدید مدیریت شهری این بود طرح‌های جامانده از دوره فعلی را در دوره ششم دنبال و اجرایی کنم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان مهم‌ترین اولویت اصفهان را تغییر پارادایم دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد اصفهان مبتنی بر منابع اکولوژیک است که باید تغییر یابد و اگر اینچنین نشود شهر و تمدن اصفهان را از دست خواهیم داد. اقتصاد اصفهان در گذشته بر مصرف آب فراوان و منابع خاک بوده که اکنون با سخاوتمندی‌های بیجا این منابع را از دست داده‌ایم.

خسروی با تاکید بر اینکه اقتصاد اصفهان باید به سمت نوآوری و تکنولوژی حرکت کند تا کمترین فشار بر منابع اکولوژیک شهر وارد شود، ادامه داد: برای از بین بردن یکی از مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر، با پژوهشی که در مرکز پژوهش‌های شورای شهر انجام شد، شهرداری را مکلف به فروش محصولات مناطق مهاجرفرست کردیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که جلوی مهاجرت و حاشیه نشینی را باید از همان مبدا گرفت، افزود: با یک سازماندهی و بازارسازی برای محصولات مناطقی که مهاجرفرست هستند می‌توانیم از عمده مهاجرت شهرستان‌های اطراف به اصفهان جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: طبق قانون، منابع در آمدی شهرداری‌ها باید از سمت خودشان تأمین شود و شهر ناگزیر است که از این طریق به کسب درآمد برسد اما این درآمد باید برای شهر و در داخل شهر خرج شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به نوعی می‌توان گفت مبالغی که از شهروندان توسط شهرداری گرفته می‌شود بار دیگر خرج و مصرف شهر و شهروندان خواهد شد.

خسروی گفت: برای کسب درآمد شهری، شهرداری می‌تواند تغییراتی در بیزینس‌مدل‌های خود ایجاد کند، مثل خرید ریزدانه‌ها یعنی پلاک‌های ٧٠، ٨٠ متری که در کنار هم ٣٠٠ متر می‌شوند.

وی افزود: این ریزدانه‌ها قابل سکونت نیستند و خرید و فروش نمی‌شوند، پیشنهادی در بودجه ٩٩ در ارتباط با این زمین‌ها داشتیم که ٢٠ میلیارد تومان بودجه برای خرید، تجمیع و فروش آن‌ها اختصاص داده شود؛ هرچند که این مصوبه تا به امروز ناکام مانده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: آفت مدیریت شهری در کشور مدیرانی هستند که به حفظ وضع موجود فکر می‌کنند؛ در این موضوع تفاوتی میان اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد.

کد خبر 500416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.