نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان

مدرس دوره‌های آموزش تخصصی محیط‌بانی ضمن تاکید بر نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان گفت: متأسفانه آموزش مناسب به محیط‌بانان ارائه نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، علی جهانی در وبینار محیط زیستی بخشی از راه‌حل با موضوع محیط‌بانان و استانداردهای حفاظت فیزیکی از محیط زیست در ایران و جهان به روند آموزش‌های محیط‌بانی، به شکل‌گیری مرکز آموزش محیط‌بانی و نحوه آموزش به محیط‌بانان پرداخت و گفت: ما در جامعه نیاز داریم که تخصصی‌تر به موضوع محیط‌بانی نگاه کنیم. از سویی آموزش‌های محیط‌بانان باید تخصصی‌تر و منظم‌تر برگزار شوند.

مدرس دوره‌های آموزش تخصصی محیط‌بانی و دانشیار پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: برای این کار باید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سازمان محیط زیست هماهنگی‌هایی را انجام دهند که قبل و حین ورود، محیط‌بانان دوره‌های تخصصی را پشت سر بگذارند.

وی اضافه کرد: متأسفانه از سال ۱۳۹۷ آموزش‌های محیط‌بانی کشور به سال‌های گذشته برگشت و با تأسف آموزش مناسب به محیط‌بانان داده نمی‌شود.

در ادامه این وبینار علمدار علمداری محیط‌بان پیشکسوت و کارشناس محیط زیست به چالش‌های حفاظتی محیط‌بانان از زمان افتتاح سازمان شکاربانی سپس تبدیل آن به سازمان محیط زیست پرداخت و تصریح کرد: در ۵۰ سال گذشته افرادی که وارد حرفه محیط بانی می‌شدند با علاقه قلبی آن را انتخاب می‌کردند و از ویژگی‌های مختلف نظیر آمادگی جسمانی برخوردار بودند. در عین حال نیز فرصت‌های شغلی مختلفی داشتند.

وی با اشاره به مسئله خشونت علیه محیط‌بانان اظهار کرد: خشونت علیه محیط زیست و محیط‌بانان در گذشته به این حد نبوده و با توسعه جامعه این خشونت‌ها بیشتر شده است. روند صعودی شهدای محیط زیست گواهی بر این موضوع است.

در ادامه عباس محمدی - کنشگر محیط زیست - با تاکید بر آمادگی نیروهای محیط‌بانی در فعالیت‌های میدانی و تمرکز بر این امر مقدس گفت: آموزش تخصصی مناسبی به نیروهای محیط‌بانی در این امر داده نمی‌شود. در واقع برای این نیروها آموزش آکادمیک زیاد مؤثر نیست و باید سازمان‌ها برای امر آموزش به آموزش میدانی و عملی روی آوردند.

بر اساس این گزارش کلیه افراد می‌توانند برای شرکت در آخرین وبینار محیط زیستی بخشی از راه‌حل که امروز (۲۳ خرداد) برگزار می‌شود به لینک https://b۲n.ir/q۲۹۰۹۲ مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 500312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.