بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت زرین معدن آسیا در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل رشد ۱۴۸ درصدی داشته، هزینه‌های شرکت نیز ۱۴۵ درصد رشد را ثبت کرده و شرکت توانسته است سود ناخالصی به مقدار ۱۰۳ میلیارد تومان را در پایان سال ۱۳۹۹ شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۳ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۳.۶۶۲ واحدی به سطح ۱.۱۴۱.۲۹۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۲۲۰ واحدی در سطح ۳۷۷.۲۳۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۳۲ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۳۲ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۷ و احدی به سطح ۱۷.۴۳۴ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۹.۷۳۵ و ۸۷.۰۳۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵.۱۰۶B و ۱.۰۸۸B بود.(B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

شرکت زرین معدن آسیا

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد شرکت

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان سرب و روی در کشور است، درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل رشد ۱۴۸ درصدی را از خود نشان داده است، هزینه‌های شرکت نیز ۱۴۵ درصد رشد را ثبت کرده و شرکت توانسته است سود ناخالصی به مقدار ۱۰۳ میلیارد تومان را در پایان سال ۱۳۹۹ شناسایی کند، پس از کسر سایر هزینه‌ها و درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی سود شرکت قبل از پرداخت مالیات به ۱۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، شرکت ۱۳ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است و در نهایت به سود خالص ۱۱۳ میلیارد تومان دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵۰ درصدی را ثبت کرده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱۰۵ تومان می‌باشد که پی بر ای ۱۶ واحد را برای سهم محقق کرده است.

تولیدات شرکت

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت در سال گذشته در مجموع ۵۵.۱۳۰ تن فروش داشته در حالی که در سال ۱۳۹۹ معادل با ۶۱.۴۶۳ تن فروش را ثبت کرده است.

تغییرات حقوق مالکانه

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۶۷ درصدی به ۱۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

تابلوی معاملات

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بهبود وضعیت معاملاتی گروه خودرویی، آیا گروه خودرویی لیدر بازار برای صعود می‌شوند؟

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید "طرح حذف قیمت گذاری دستوری، صنایع و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس مانند صنایع فولاد سازی، پتروشیمی، خودرو سازی و سیمان را شامل می‌شود. به زعم اقتصاددانان اگر مشکل قیمت گذاری دستوری حل نشود به‌زودی اقتصاد ایران صرف‌نظر از ابرچالش‌هایی که با آن مواجه است، با بحران‌های جدی‌تری ازجمله ورشکستگی صنایع بزرگ هم مواجه خواهد شد. هدف اصلی این است که فاصله قیمت بین تولید و مصرف منطقی شود. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید فرمول مجلس برای کاهش قیمت خودرو عرضه در بورس است. قرار است وزارت صمت نظر تجمیعی شورای رقابت و خودروسازان را به کمیسیون ارائه کند.

در خصوص بانک ملت، مقرر شد در ستاد اقتصادی دولت موضوع یکسان سازی نرخ تسعیر ارز در دفاتر بانک و مبنای تعیین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی، بررسی شود. (به نفع بانک است و کاهش مالیات را شاهد خواهیم بود)

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان می‌گوید: نامه جدید به معنای فروش مستقیم و حضور در بازار خرده فروشی است. بر این اساس مصرف کننده نهایی به جای خرید از عاملیت مجاز مستقیم از کارخانه خرید می‌کند. خرده فروشی کارخانه‌ها قانونی است و هدف ما رفع التهاب از بازار آزاد است. از آنجایی که سامانه سیمان یاب مختص به تعدادی از کارخانه‌های سیمانی است که متصل به یک هلدینگ هستند، ما در نظر داریم سازمانی برای فروش مستقیم طراحی کنیم. خریداران می‌توانند حداقل ۵ تن و حداکثر ۲۵ تن سیمان پاکتی خرید کنند در سیمان فله هر میزان که در خواست شود عرضه خواهد شد. قیمت درب کارخانه ۳۰۸ تومان برای هر کیلو اعلام شده است که ۱۲ درصد برای خرده فروشی و مالیات ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود.سیمان پاکتی نیز علاوه بر این موارد مبلغ ۱۲۰ تومان هزینه بسته بندی دارد.

مدیرعامل وبانک می‌گوید: عرضه سیمان در بورس کالا سرآغازی بر پایان قیمت گذاری دستوری این کالای استراتژیک در بازار داخلی و در آینده در بازارهای صادراتی و بین‌المللی خواهد بود."

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایرمی گوید: قیمت پایه اعلامی به بورس از سوی تولیدکنندگان و با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده محصولات خواهد بود و این قیمت مبنای معاملات قرار می‌گیرد و با تغییر قیمت‌ها در بورس نیز این قیمت متغیر خواهد بود.

اخبار شرکت‌ها

ذوب آهن اصفهان

انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن اصفهان

محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت ذوب آهن گفت: بر اساس سیاست‌های کلان کارخانه مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فنی داخل و همزمانی پنج تعمیرات اساسی، با برنامه‌ریزی منظم و برگزاری جلسات متعدد در رابطه با انجام کیفی تعمیرات اساسی به صورت همزمان در پنج ناحیه از خط تولید، شامل ایستگاه ریخته‌گری شماره پنج، ساخت و اجرای لوله‌های اکران دیگ کنورتور شماره دو، تعویض کامل برج‌های خنک کننده ایستگاه ریخته‌گری شماره پنج، تعمیرات اساسی آگلو ماشین شماره چهار، تعمیرات اساسی درجه سه کوره بلند شماره دو که هرکدام مستلزم به کار گیری توان فنی و زمان بالایی در هنگام اجرا بودند، با موفقیت اجرایی شدند.

نشست مشترک مدیران سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. در این جلسه ظرفیت‌های موجود برای همکاری در زمینه‌های تأمین مواد اولیه، تولید و بازرگانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در بورس کالا، اوره پریل ۵۷-۶۴ میلیون ریال، پلی پروپیلن ۲۸۹ میلیون ریال، PVC شپترو ۲۸۵-۳۰۶ میلیون ریال، شمش فایرا ۵۱۶ میلیون ریال، شمش بلوم ۱۳۸ میلیون ریال، لوب کات سبک ۸۷ میلیون ریال، ورق سرد مبارکه ۲۴۳ میلیون ریال، ورق گرم مبارکه ۲۱۲ میلیون ریال معامله شد.

بازارهای جهانی

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که افزایش قیمت نفت همچنان ادامه می‌یابد و قیمت نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد زیرا واکسیناسیون ویروس کرونا سبب افزایش فعالیت اقتصادی و تقاضای کالا می‌شود. بر اساس برآوردها، تقاضای جهانی نفت در ماه میلادی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به روزانه ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید و در ماه اوت به ۹۹ میلیون بشکه در روز برسد. صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران اکنون به دلیل محدودیت لجستیکی ناشی از کمبود سوپر تانکرهای VLCC ، دوباره در حال کاهش است.

صنعت و معدن می‌گوید قیمت PET جهانی پس از صعود به حوالی ۱۱۰۰ دلار، چند هفته است که روند نزولی گرفته و حدود ۱۰۰ دلار کاهش قیمتی داشته است.

قیمت نفتا فوب خلیج فارس با ۲۷ دلار افزایش نسبت به هفته قبل در ۶۱۴ دلار قرار گرفت. متوسط قیمت ۵ سال اخیر این محصول ۵۲۵ دلار بوده است.

بنا بر داده‌های ICIS قیمت پلی پروپیلن رافیا CPT ترکیه از مبدا ایران در هفته گذشته به روند اصلاح از سقف اسفند ماه ادامه داد و با ریزش ۱۸۵ دلاری به هزار و ۲۹۰ دلار رسید. میانگین پنج ساله قیمت پلی پروپیلن رافیا CPT ترکیه از مبدا ایران هزار و ۱۲۱ دلار بوده است.

آغاز ساخت بزرگ‌ترین تأسیسات ذخیره‌سازی LNG جهان در چین

شرکت ملی نفت فراساحل چین ساخت بزرگ‌ترین تأسیسات ذخیره سازی LNG در جهان در استان جیانگ‌سو این کشور آغاز کرد. قرار است شش منبع بزرگ برای ذخیره سازی LNG در این منطقه با سرمایه گذاری نزدیک به یک میلیارد دلار ساخته شود. البته قرار است تعداد این ذخیره‌گاه‌ها تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰ واحد برسد. این تأسیسات ذخیره‌سازی مجموعه ۲۷۰ هزار مترمکعب LNG را در خود جای خواهند داد. بنا به گفته این شرکت، این ایستگاه ذخیره سازی LNG ظرفیت فراروی ۶ میلیون تن LNG در سال را داشته و از این منظر در جهان منحصر به فرد است.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 500255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.