مهلت ۶ ماهه به مراکز مشاوره برای تطبیق مجوز

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام مراکز مشاوره موظف‌ند ظرف شش ماه آینده مجوز خود را تطبیق داده و آن را از بهزیستی دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، بهزاد وحیدنیا با بیان اینکه بعد از ۱۷ سال از تأسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و چالش‌های بین‌بخشی که وجود داشته، طی توافقات اخیر مکتوب سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای تمکین به قوانین و ساماندهی خدمات مراکز مشاوره و خدمات فردی روانشناختی توافق‌نامه‌ای نوشته شد، اظهار کرد: برای صراحت هر چه بیشتر امر و پایداری توافقات، نمایندگان شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، رئیس سازمان روانشناسی و رئیس سازمان بهزیستی این توافق‌نامه را امضا کردند که به رؤیت و تأیید بازرسین هر دو مجموعه نیز رسیده است.

وی درباره توافق‌نامه مذکور گفت: بر اساس این توافق‌نامه، همه افرادی که قصد دارند کار فردی در حوزه روانشناسی انجام دهند و یا وارد کار حرفه‌ای شوند، معرفی می‌شوند تا پروانه فردی و شماره نظام را از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت کنند و همه مراکز مشاوره و روانشناسی که از سازمان بهزیستی مجوز دریافت نکرده‌اند و از دستگاه دولتی دیگر یا از سازمان روانشناسی مجوز دارند موظف‌اند، طی شش ماه آینده مجوز را تطبیق داده و آن را از سازمان بهزیستی دریافت کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه توافق شده تا قانون محور کار باشد، افزود: باید همه مراکز و همه متقاضیان جدیدی که حتی دارای پروانه نظام فردی، از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، طی ۶ ماه از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 500192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    بهزیستی باید زیر نظر سازمان نظام روانشناسی قرار بگیره و فقط و فقط کار اجرایی انجام بده. اصلا بهزیستی نباید مجوز صادر کنه. فقط باید کار اجرایی داشته باشه. بهزیستی به ویژه در شهرستانها در دادن مجوزها بسیار پارتی بازی داره. مثلا کسی که فارغ التحصیل ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی است برای خودش مجوز کلینیک بالینی صادر کرده!!! بسیاری از مجوزها را روسای بهزیستی و مسئولین مراکز مشاوره برای خودشون بر میدارن. به ویژه در استان یزد. در حالیکه نظام روانشناسی مصاحبه های علمی برگزار میکنه اونم توسط اساتید دانشگاه های دولتي.
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    حق دادن مجوز را از بهزیستی بگیرید و فقط نظام روانشناسی حق صدور مجوز را داشته باشه. تخلفات بهزیستی بسیار زیاده. در اینمورد اساتید دانشگاه ها تصمیم گیری کنند. ادارات بهزیستی در شهرستانها مجوزها را با پارتی بازی میدن یا برای خودشون نگه میدارن با رشته های غیرمرتبط. گاهی میبینی یه نفر سه تا مجوز داره، چون رییس بوده.