ترمیم روابط فراآتلانتیک محور دیدار بایدن با رهبران فرانسه و آلمان

رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه هفت جداگانه با همتای فرانسوی و صدراعظم آلمان دیدار و پیرامون ترمیم روابط دو طرف به دنبال پشت سر گذاشتن دوران پر تنش ۴ ساله ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از منابع خبری، «جو بایدن» و «امانوئل مکرون» روسای جمهور امریکا و فرانسه در این جلسه درباره احیای همکاری دو کشور پیرامون مهمترین مسائل جهانی ابراز امیدواری کردند.

مکرون ضمن ابراز خرسندی از حضور جو بایدن در سمت ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد که آمریکا با حضور بایدن به عرصه بین الملل بازگشته است.

رئیس جمهوری فرانسه با این اظهارنظرش به طور غیرمستقیم از پایان دوران دونالد ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا ابراز رضایت کرد؛ دورانی که بسیاری از رهبران جهان نیز از پایان آن ابراز خرسندی کرده اند.

بر اساس این گزارش، سیاستهای افراطی ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش در آمریکا موجب نارضایتی بسیاری از رهبران جهان از جمله رهبران اروپایی شده بود که روابط واشنگتن با متحدان اروپایی‌اش را تیره و تار کرده بود.

بایدن در این دیدار عنوان کرد که آمریکا به شدت معتقد به انسجام نظامی ائتلاف ناتو است و همچنین از اتحادیه اروپا حمایت می کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین طی توییتی به دیدارش با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس گروه هفت اشاره و عنوان کرد: روابط میان آمریکا و آلمان بیش از هر زمان دیگری قوی است.

بایدن در ادامه این پیام از حضور مرکل در کاخ سفید در ماه اینده میلادی استقبال کرد.

چهل‌وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعدازظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورن‌وال" جریان دارد نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا با شعار «بازسازی بهتر از قبل، برای جهان» گردهم آمده‌اند. آن‌ها در پایان این نشست بیانیه مشترکی را صادر خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 500153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.