رایزنی جانسون و گوترش در مورد تحولات جهانی

نخست‌وزیر انگلیس و دبیرکل سازمان ملل در مورد مهمترین مسائل بین المللی از جمله موضوع تغییرات آب و هوایی و آمادگی‌ها در برابر بیماری‌های همه‌گیر از جمله کرونا تبادل نظر کردند.

به گزارش ایمنا، یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: امروز در حاشیه نشست گروه هفت، بوریس جانسون ضمن حمایت از دیدگاه آنتونیو گوترش (دبیرکل سازمان ملل متحد) مبنی بر فعالیت یک سازمان ملل یکپارچه و متحدتر، عنوان کرد که لندن از یک سازمان ملل قوی حمایت می‌کند و به اقدامات جهانی در مسائلی همچون آمادگی‌ها برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر و تغییرات آب و هوایی می‌پیوندد.

جانسون همچنین از تصمیم مجمع جهانی بهداشت برای بررسی حصول توافق بر سر آمادگی‌ها در برابر همه‌گیری‌ها در اواخر سال جاری میلادی استقبال کرد. نخست وزیر انگلیس و دبیرکل سازمان ملل بر لزوم حمایت جهانی از سوی گروه هفت در پیشبرد این هدف توافق کردند.

جانسون و گوترش در ادامه در مورد برنامه‌های نشست آتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در اواخر سال جاری میلادی با میزبانی انگلیس رایزنی کردند.

این دو مقام ارشد انگلیس و سازمان ملل همچنین درباره برخی تحولات بین المللی دیگر از جمله اوضاع در یمن، سوریه، لیبی، فرایند صلح قبرس و همچنین لزوم بازگشت دموکراسی به افغانستان و میانمار نیز تبادل نظر کردند.

دبیرکل سازمان ملل به عنوان مهمان برای شرکت در اجلاس سران گروه هفت دعوت شده است. این اجلاس دیروز در دهکده ساحلی کورن‌وال آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 500133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.