کرونا، اوکلند را زیست‌پذیرترین شهر جهان کرد!

انتشار ویروس کرونا نه تنها جنبه‌های مختلف زندگی در کره خاکی را تحت تأثیر قرار داد، بلکه شاخص‌های انتخاب شهرهای زیست‌پذیر جهان را نیز تغییر داد و اوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند را در صدر جدول شهرهای باکیفیت جهان برای زندگی قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوکلند میزبان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که به علت تدابیر خاص مقامات آن طی دوران شیوع بیماری کووید -۱۹، به عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان برای سال جاری شناخته شد. در واقع توانایی مهار شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین شاخص واحد اطلاعات اکونومیست برای تعیین میزان کیفیت زندگی در شهرها به حساب آمده که در این راستا، اوکلند توانسته است جایگاه اول را از آن خود کند و پس از آن، شهرهای ژاپنی و استرالیایی در رتبه‌های بعدی جدول قرار گرفته‌اند.

کرونا، اوکلند را زیست‌پذیرترین شهر جهان کرد!

تعیین زیست‌پذیرترین شهرهای جهان در سال جاری بر مبنای اقدامات مقامات آن‌ها برای مهار شیوع بیماری کووید -۱۹ و موفقیت آن‌ها در این زمینه صورت گرفت. بدیهی است که مدیران کلانشهر اوکلند از همان ابتدای گسترش شیوع ویروس، مقرراتی بسیار سختگیرانه بر مردم اعمال کردند که همین امر منجر به کاهش چشمگیر شیوع بیماری شد، بازگشایی مراکز تجاری را در بر داشت، مردم را به لذت بردن از زندگی عمومی، مشابه با دوران ماقبل کرونا سوق داد و زیان‌های اقتصادی ناشی از بیماری را نسبت به سایر شهرهای جهان به حداقل رساند. آغاز برنامه دقیق تزریق واکسن کرونا، موفقیت اوکلند در مهار شیوع کرونا را به حد اعلی رساند و زمینه لازم برای تبدیل آن به زیست‌پذیرترین شهر جهان را فراهم آورد.

کرونا، اوکلند را زیست‌پذیرترین شهر جهان کرد!

جالب است بدانید که موفقیت مقامات اوکلند در مهار بیماری کووید -۱۹ و دست یافتن به جایگاه زیست‌پذیرترین شهر دنیا به راحتی صورت نگرفت و هزینه زیادی داشت. تا پیش از انتشار ویروس کرونا، بحران بی‌خانمانی دامنگیر بسیاری از مردم شهر بود که البته به لطف شیوع بیماری کووید -۱۹ و صرف هزینه‌های هنگفت، افراد زیادی از شهر در خانه‌هایی مقرون به صرفه سکونت موقت یا دائمی گزیدند.

کرونا، اوکلند را زیست‌پذیرترین شهر جهان کرد!

کد خبر 500047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.