حضور ۱۱۹هنرمند اصفهانی در نهمین دوسالانه نقاشی

دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران اعلام کرد که ۴۴۱۱ اثر از ۱۹۰۴ هنرمند به بخش «سراسرنما» این رویداد ارسال شده و ۷۵ درصد آثار رسیده به بانوان هنرمند اختصاص دارد. همچنین بیشترین تعداد حضور هنرمندان در این رویداد به ترتیب از تهران، البرز و اصفهان هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران، نهمین دوره این رویداد در سه بخش «سراسر نما» (panorama)، «گفت‌وگو» (forum) و «کیوریتوریال» (curatorial) برگزار خواهد شد .۱۴۳۳ شرکت کننده در نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران بانوان هنرمند هستند که در مقایسه با ۴۷۱ نفر از مردان هنرمند در این رویداد، سهم ۷۵ درصدی شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.

۸۱۱ نفر از این شرکت‌کنندگان دارای مدارک کارشناسی هستند که بالاترین حجم ارسال کنندگان آثار را تشکیل داده اند و به ترتیب ۷۶۵ شرکت کننده دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۸۴ نفر با مدرک دیپلم، ۹۰ نفر با مدرک فوق دیپلم و ۵۴ نفر با مدرک دکتری، آثار خود را به نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران ارسال کرده اند.

استان تهران با ۱۰۱۳ شرکت کننده همچون سال‌های گذشته بیشترین تعداد حضور در این رویداد را به خود اختصاص داده است و به ترتیب استان البرز با ۱۴۰ نفر، اصفهان با ۱۱۹ نفر، خراسان رضوی با ۹۰ نفر، فارس با ۷۳ نفر، مازندران با ۶۷ نفر، گیلان با ۵۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۴۷ نفر، کرمان با ۳۶ نفر، خوزستان با ۳۱ نفر، سمنان با ۲۴ نفر، زنجان با ۲۱ نفر، همدان با ۱۹ نفر، قزوین با ۱۸ نفر، یزد با ۱۸ نفر، کردستان با ۱۶ نفر، کرمانشاه با ۱۵ نفر، قم با ۱۳ نفر، لرستان با ۱۳ نفر، اردبیل با ۱۲ نفر، آذربایجان غربی با ۱۰ نفر، بوشهر با ۹ نفر، هرمزگان با ۸ نفر، مرکزی با ۷ نفر، ایلام با ۶ نفر، چهارمحال بختیاری با ۶ نفر، سیستان و بلوچستان با ۵ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۵ نفر، خراسان شمالی با ۴ نفر، گلستان با ۴ نفر و خراسان جنوبی با یک نفر در این رویداد حضور دارند.

آثار بخش سراسر نما که از طریق فراخوان دریافت شد، با هدف اعتلای رسانه نقاشی به طور خاص و هنرهای تجسمی به طور عام در کنار ایجاد بستری جهت نمایش بخشی از صحنه هنر ایران در حوزه هنرهای تجسمی برای زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان ایران و همچنین رشد فرهنگ بصری مخاطبان در سطوح مختلف جامعه و گسترش ظرفیت بیان هنری برگزار می‌شود.

انتخاب آثار جهت شرکت در بخش سراسر نمای دوسالانه طی دو مرحله انجام می‌شود و مرحله انتخاب نهایی هنرمندان، پس از مرحله داوری، از سوی دبیرخانه اطلاع رسانی می‌شود. پذیرش اثر در این مرحله به معنای راهیابی اثر به نمایشگاه بخش سراسر نمای دوسالانه نیست.

آثار رسیده به دبیرخانه این دوره از دوسالانه در اختیار هیأت انتخاب قرار می‌گیرد و آنها از ۲۰ تا ۲۴ خرداد ماه به صورت فردی آثار را انتخاب کرده و در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد به صورت حضوری و با رأی جمعی آثار را برای حضور در این رویداد در محل مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر انتخاب خواهند کرد.

انجمن هنرمندان نقاش ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بخش «سراسر نما» نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران را در شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه برگزار خواهد کرد.

اعضای هیأت انتخاب این دوره از دوسالانه نقاشی عبارتند از: فرح اصولی، علیرضا آدم بکان، فریدون امیدی، بهزاد حاتم، داریوش حسینی، رزیتا شرف‌جهان و علی نصیر.

کد خبر 500024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.