۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
جزئیات پروژه تعریض پل فردوسی

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان این که عملیات اجرایی پروژه تعریض پل فردوسی از یک ماه قبل آغاز شده است، گفت: اجرای پروژه بسیار زمان‌بر است، اما در صدد هستیم با اجرای آن در سه شیفت کاری پروژه را در زمان مقرر تحویل دهیم.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعریض پل فردوسی به پیشنهاد شهردار اصفهان در دستور کار قرار گرفت که می‌تواند در رونق گردشگری شهر اصفهان و جذب توریسم کمک کند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان افزود: در پروژه تعریض پل فردوسی، تعریض سواره رو و احداث دو مسیر پیاده رو در طرفین پل به عنوان یک فضای شهری زیبا انجام می‌شود، البته پل‌ها جنس سختی دارند و با توجه به این که اصفهان یک شهر فرهنگی، مذهبی، تاریخی و گردشگری است، بازسازی پل فردوسی را به سمت و سویی بردیم که سختی و زمختی آن از بین برود.

وی با بیان این که طول پل فردوسی ۱۶۰ متر است که در طرح تعریض پل سواره دو متر اضافه خواهد شد، گفت: پل عابر پیاده به عرض چهار متر در طرفین استفاده می‌شود؛ امیدواریم با حل مسأله آب زاینده رود شاهد جاری شدن آب در بستر رودخانه و حضور شهروندان در فضاهای ایجاد شده روی پل فردوسی باشیم.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با اشاره به مشخصات فنی پروژه تعریض پل فردوسی، اظهار کرد: در این طرح تعداد ۱۶ شمع ایجاد شده و حدود ۶۵۰ متر قالب بندی و ۵۵۰ مترمکعب بتن‌ریزی فونداسیون انجام می‌شود که بتن‌ریزی شمع‌ها و ستون‌ها ۲۵۰ مترمکعب است.

برکت گفت: اگر پروژه را به سه فاز تقسیم کنیم، فاز نخست شامل اجرای شمع‌ها، فونداسیون و ستون‌ها است که با صرف اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان انجام می‌شود. فاز دوم، احداث عرشه فلزی و کف سازی دو طرف پل عابر پیاده است که ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد و فاز سوم اصلاح هندسی، نورپردازی و مبلمان ویژه است که برای این مکان نورپردازی ویژه تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه تعریض پل فردوسی حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که امیدواریم با سرعت احداث شود زیرا یکی از زیباترین پل‌های شهر اصفهان خواهد شد که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان این که عملیات اجرایی پروژه تعریض پل فردوسی از یک ماه قبل آغاز شده است، افزود: اجرای پروژه بسیار زمان‌بر است، اما در صدد هستیم با اجرای آن در سه شیفت کاری پروژه را در زمان مقرر تحویل دهیم.

برکت خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵۵ پروژه برای منطقه شش تعریف شده بود که ۱۳۱ مورد آن جدید بود و از این تعداد ۲۴ پروژه در سال جاری اجرا می‌شود.

وی با بیان این که از ۱۳۱ پروژه جدید منطقه شش، ۱۱۹ پروژه در سال گذشته به سرانجام رسید، افزود: به لحاظ درصدی نیز ۸۵ درصد پروژه‌های سال گذشته جدید بود که به ثمر نشست.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ شهرداری اصفهان، بودجه این منطقه در سال ۱۴۰۰ چهار رقمی شده است و برای آن ۲۰۲ پروژه با مبلغ یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تعریف شده که از این تعداد ۱۶۶ پروژه جدید و ۳۶ پروژه نیمه تمام است.

وی گفت: با توجه به این که پروژه‌های شاخص جزء پروژه‌های فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود که نفع و منفعت آن به کل شهر می‌رسد، منطقه شش با ۱۰ پروژه بیشترین پروژه شاخص شهری را در میان مناطق دارد و ۲۰۲ پروژه منطقه‌ای و ۸۵ درصد پروژه‌های سال جاری شامل پروژه‌های عمرانی است.

برکت تصریح کرد: سهم عمرانی هر شهروند منطقه شش شهرداری پنج برابر شده که نشان دهنده افزایش سهم عمرانی هر شهروند است و با کاهش میزان بودجه جاری و اختصاص ۱۲ درصد به اجرای پروژه‌های عمرانی، منطقه شش پروژه‌های خوب و بزرگی را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 499976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهرداد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    با سلام شهرداری اصفهان، خدمات ارزنده بسیاری برای شهرمان کشیده و میکشد، اما باید ما واقعیت را درک کنیم که اتوبان و عریض تر کردن خیابانها به صورت موقت است و خیابانها تحمل این هجم از خودرو را ندارد، حالا این مشکل را برای 5 سال موقت حل کردید، بعدا چه؟؟؟؟ ای کاش این هزینه‌ها را در مترو، اضافه کردن لاین مخصوص دوچرخه، خرید اتوبوسهای برقی، کاشت درختان، فرهنگ استفاده ار موتور، خرج میکردید، البته در موارد ذکر شده الحق شهرداری زحمات زیادی کشیده اما بسیار کم است، از همه شما زحمت کشان بازهم تشکر میکنم
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 0
    برای خودتان انعام در نظر بگیرید
  • خسرو IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    دیگر احتیاج به پل نیست رودخانه پر کنند راحت تر است