جایگاه مهم کودکان و نوجوانان در پروژه‌های فرهنگی پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: نگاه فرهنگی و اجتماعی در شهر تنها معطوف به آموزش‌های عمومی نیست بلکه رویکرد تخصصی نسبت به مباحث آموزشی سیاست‌های سازمان را به سمت بسترسازی و حمایت از مشارکت کودکان و نوجوانان هدایت کرده است.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن تاکید بر جایگاه مهم و نقش مؤثر کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در شهر، اظهار کرد: بر همین اساس هم ضمن همکاری پیوسته با نهادها و دستگاه‌های مختلف در پروژه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان، به طور مستقل اقدام به تعریف پروژه‌هایی برای کودکان و نوجوانان کرده‌ایم که بتواند آگاهی، نگرش و رفتار آنها را اعتلا بخشد.

وی گفت: حضور فعال در رویدادهایی مانند ایده کاپ نهم با موضوع مدیریت پسماند، رویداد ردپای دانش آموزی و رویداد ایده شو در راستای جلب مشارکت در پروژه‌های پرورش ایده و خلاقیت رقم خورد البته با اختتامیه، پروژه‌ها به ایستگاه پایانی نمی‌رسد و سازمان برای عملیاتی سازی، توسعه و اجرای این ایده‌ها در واحدهای مختلف آمادگی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به دیگر برنامه‌های تخصصی برای اثرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: تولیدات تخصصی برای کودکان و نوجوانان شامل کتب آموزشی، کمیک استریپ، پوستر اینفوگرافیک، پازل، پیکسل، کلیپ‌های موشن گرافیک، فیلم کوتاه، پادکست، بازی‌ها فکری و حرکتی همه در راستای توانمندسازی ذهنی و فرهنگی کودکان و نوجوانان تهیه شده که در قالب برنامه‌ریزی منسجم میان آنها توزیع شده و در آینده اثرسنجی آن نیز صورت می‌گیرد.

محمدی در خصوص احداث نخستین مرکز هوشمند آموزش مدیریت پسماند ویژه دانش آموزان، اضافه کرد: این مرکز با برخورداری از فناوری‌های جدید و جذاب آموزش و نمایش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در محل موزه علوم و فنون احداث شده و هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی فاز عمرانی، بخش تجهیزات و نرم افزارها نیز به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی درباره علت تمرکز سازمان بر آموزش‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان، گفت: آموزش کودکان و نوجوانان نه تنها می‌تواند رفتارهای صحیح را برای آینده نهادینه کند، بلکه می‌تواند در کانون خانواده نیز منشأ اثر باشد و میان سایر اعضا سرایت کند.

کد خبر 499614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.