از توسعه محله فردوان تا درخواست برای احداث جایگاه تئاتر در منطقه ۸

شهردار اصفهان در شصت و پنجمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با معتمدین منطقه هشت شهرداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار که با پاسخگویی شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر همراه بود، معتمدان ۱۷ محله منطقه هشت شهرداری به بیان دغدغه‌های مردم و مشکلات مربوط به منطقه خود پرداختند تا مدیران شهری در جریان دغدغه‌ها، پیشنهادها و مشکلات شهروندان قرار گرفته و برای رفع آنها راهکارهایی ارائه کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارشی از این جلسه همراه با نکات و مسائل بیان شده از سوی معتمدان است:

ضرورت توجه به توسعه محله فردوان

«مصطفی خراسانی» معتمد محله فردوان به عنوان نخستین معتمد ضمن قدردانی از شهرداری و شورای شهر اصفهان به جهت اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ در نقاط مختلف شهر، خواستار اتصال محله فردوان به کوجان شد.

رفع مشکلات ترافیکی در محله فردوان و اتصال این محله به کوجان و خانه اصفهان یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی و ساکنان فردوان است.

شهرداری نسبت به احداث پارک پرتمان اقدام کرده که تا یکی از خواسته‌های شهروندان را محقق کند، اما موضوع توسعه محله فردوان و حل مشکلات آستان قدس نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

میدان امام حسین (ع) با طرحی جدید ساماندهی و به یک میدان شهری زیبا تبدیل شده، اما برای شب‌ها نور کافی در این میدان وجود ندارد که امیدواریم نسبت به تأمین روشنایی آن اقدام شود.

پیشنهاد می‌شود با توجه به حضور تعداد زیادی از گردشگران در میدان تاریخی امام (ره)، پرچم جمهوری اسلامی ایران در ابعاد بزرگ نصب شود تا به زیبایی‌های این میدان بیفزاید.

با توجه به اتصال امتداد خیابان آیت الله صادقی به خیابان سپاه و شاهراه ورودی پنج استان از سمت غرب به خیابان امام خمینی (ع)، ترافیک زیادی در این نقطه از شهر به وجود آمده که انتظار می‌رود تدابیر لازم برای کاهش ترافیک اندیشیده شود.

توجه مدیریت شهری به مسائل و مشکلات شهروندان

«احمد رضایی» محله کوجان دغدغه‌های خود درباره این محله را چنین عنوان کرد:

بسیاری از اراضی محله کوجان سند مالکیت ندارد؛ وجود املاک مشاعی که نه امکان ساخت و ساز و نه فروش آن وجود دارد یکی از مشکلات اساسی ساکنان این محدوده از شهر است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

در دوره‌های قبل مدیریت شهری، شهردار و دیگر مدیران و مسئولان شهرداری به ندرت بازدید از محله‌های شهر را انجام و با مردم گفت و گو می‌کردند، اما در این دوره مدیریت شهری شاهد توجه بیشتر به محلات مختلف شهر و دغدغه اهالی آنها از طریق انجام بازدیدها یا برگزاری جلسات متعدد بوده‌ایم که این اقدام قابل تقدیر است.

محله کوجان با توجه به وجود تعداد زیادی از افراد علاقه‌مند به ورزش و فعالیت‌های فرهنگی، نیاز به زورخانه و فرهنگ سرا دارد.

رفع معضل ترافیکی خیابان شهید صادقی

«خوشنویس زاده» معتمد محله شهیدان کاظمی با بیان اینکه در سال ۵۷ تمام محله‌های شهر را معتمدان اداره می‌کردند و امروز نیز این پتانسیل وجود دارد؛ مطالبه خود را اینگونه مطرح کرد:

♦ورودی خیابان شهیدان کاظمی و محله خیابان شهید صادقی درگیر ترافیک شده که تا محله شلوغ تر نشده شهرداری برای حل این مشکل ورود پیدا کند.

نیاز محله شمس آباد به فضای سبز و پارکینگ طبقاتی

«خانم شیخان» معتمد محله شمس آباد، از خدمات شهرداری تشکر کرد و گفت:

♦محله شمس آباد به فضای سبز نیاز دارد. خیابان شریعتی به علت وجود مغازه‌های زیاد با ترافیک زیادی روبرو است و نیاز به پارکینگ طبقاتی دارد.


ذکر خانه یکی از مطالبه‌های محله دستگرد

«غلام رضا شهبازی» معتمد محله دستگرد، با اشاره به زاینده رود گفت:

♦فارغ از مطالباتی که در منطقه هشت داریم، زاینده رود خشک اصفهان داغ دل مردم است از شهرداری انتظار داریم به عنوان حقابه دار اصفهان وضعیت زاینده رود را پیگیری و حق و مطالبه مردم را به نتیجه برسانند.

♦محله دستگرد منطقه هشت مغفور مانده، مردم چندین سال است که به صورت مکتوب درخواست احداث ذکر خانه داشتند. همچنین مردم از پارک محله‌ای محروم هستند.

♦ترافیک خیابان هدایت، نورپردازی پل آیت الله صادقی و ضلع جنوبی خیابان باهنر ساماندهی و زیبا سازی خیابان فروغی از مطالبات شهروندان این محله در منطقه هشت است.

از توسعه محله فردوان تا درخواست برای احداث جایگاه تئاتر در منطقه ۸

«حاج آقا کیانی» معتمد محله خانه اصفهان مطالبات خود را اینگونه مطرح کرد:

♦خانه اصفهان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد، تراکم جمعیت در این محله زیاد است اما این جمعیت ورزشگاه و کتابخانه عمومی، درمانگاه و ایستگاه آتش نشانی ندارد، کل این منطقه دو مسجد دارد، ضمن آنکه از لحاظ فرهنگی منطقه محرومی است جلوه ظاهری زیبا دارد و از لحاظ شهرسازی باید از شهرداری تشکر کرد، بسیار خوب عمل کرده اما از لحاظ فرهنگی ضعیف است.

♦شهرداری به جز ساخت و ساز فرهنگ شهری را در دست دارد. بنابراین خواهشمندم برای مسائل فرهنگی چاره‌ای بیندیشید.

اصغر زراعتی معتمد محله شمس آباد نیز از معضلات این محله گفت:

♦ در محدوده پل شهید چمران تا رباط و خیابان باهنر تا ۲۵ آبان محله‌ای وسیع است که شهرداری مستقلی را می‌طلبد. این محله به مرکز شهر نزدیک‌ترین اما عقب افتاده‌ترین محل است. نوبت رسیدگی به این محله آخر بوده که به کرونا خورده. احداث فاز اول استاد شهریار را در این محله شروع کردند و مرحله دوم خیابان شهریاری متأسفانه ادامه پیدا نکرده است.

♦در ورودی محله شمس آباد، وجود حمام باعث ایجاد ترافیک و تصادف می‌شود که برای این مشکلات ترافیکی چاره اندیشی شود. همچنین با تسهیل کار مردم در شهرداری می‌توان این مشکلات را حل کرد.

«خانم قائدی» معتمد محله پرتمان مشکلات این محله را اینگونه مطرح کرد:

♦تعمیر پل هوایی که در اغتشاشات آسیب دیده و دانش آموزان در معرض خطر هستند، پیاده روها و ساختار شهری ظاهر نا به سامانی در این محله دارد، که باید ساماندهی شود.

♦زمین کشاورزی پرتمان و استطبل هایی که پاتوق معتادان شده، نیاز به اصلاح دارد در این راستا احداث مجموعه فرهنگی و کتابخانه درخواست معتمدین این محل است.

اتاق فکر در شهرداری

عباس قاسمی معتمد محله جابر انصاری از اجرای طرحتکریم ارباب رجوع در شهرداری تشکر کرد و گفت:

♦حمل زباله در هوای گرم که باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود، بنابراین همچنین انتظار می‌رود شهرداری چاره‌ای اساسی بیندیشد.

♦در قسمت شهرسازی می‌طلبد نیرو بیشتر مشغول باشند و نیاز به اتاق فکر در شهرداری احساس می‌شود.

«اسماعیلی» معتمد محله کساره با بیان اینکه محله کساره چشم سارترین محله منطقه ۸ است درخواست حفظ چشم سار ها در نام نشان این محله را داشت، ادامه داد:

♦محله کساره نیز مانند شوشتر، از لحاظ آبیاری ظرفیت دارد و کار بسیار خوبی در زمینه ساماندهی مناطق بازیافتی و ساماندهی تجارت طلا کثیف انجام شده اما جای تکمیل دارد. همچنین در کنار جای گذاری آب‌نما، ساماندهی فضای منظر شهری را خواستارم

♦مجموعه چشمه‌هایی که در این محله وجود دارد نیاز به بازسازی دارد زیرا سیستم سکونت شهری را بهم می‌زند. همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمات‌دهی نیاز به حمایت دارد.

از توسعه محله فردوان تا درخواست برای احداث جایگاه تئاتر در منطقه ۸

تأمین مربی برای ایستگاه‌های ورزشی

«محمد علی اساسی» معتمد محله خانه اصفهان به نیازهای فرهنگی این محله اشاره کرد و گفت:

♦خوشحالیم ۱۶۸ ایستگاه ورزشی در اصفهان توسط شهرداری حمایت می‌شود زیرا بعد سلامت در یک جامعه اهمیت دارد. ۱۳ ایستگاه در منطقه هشت وجود دارد. ایجاد جایگاه‌های ورزشی برای بانوان به وجود آمده که جای رونق دارد، البته هیئت ورزش همگانی باید مربی ایستگاههای ورزشی را تأمین کند.

«سلیمانی» معتمد محله خانه اصفهان با تشکر از احداث مسیر دوچرخه سواری مشکلات خود را اینگونه مطرح کرد:

♦معضل ترافیکی و نبود پارکینگ در خانه اصفهان حل شود زیرا نبود پارکینگ باعث به وجود آمدن ترافیک در این محله شده است. نورپردازی شهرک خانه اصفهان انجام شده بسیار زیباست.

از توسعه محله فردوان تا درخواست برای احداث جایگاه تئاتر در منطقه ۸

جایگاه تئاتر در هر منطقه

«نریمانی» از بازیگران پیشکسوت سینما تلویزیون معتمد منطقه ۸ آخرین درخواست این منطقه را اینگونه مطرح کرد:
 

♦زمانی که معضلات و ناهنجاری‌های شهری مطرح می‌شود نمی‌توان به سمت مسائل فرهنگی نرفت زیرا بخش اعظم مشکلات شهری با پرداختن به مسائل فرهنگی برطرف می‌شود. یکی از دغدغه‌های من این است که اگر مسائل و مشکلات را با دید فرهنگ و هنر حل کنیم ریشه‌ای عمل کرده‌ایم، بنابراین خواستار جایگاه تئاتر در هر منطقه با تعداد ۱۰۰ نفر هستم.

کد خبر 499598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.