۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۴ آماده بهره برداری است

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در این منطقه آماده بهره‌برداری و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده کلنگ زنی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اخوان امروز _چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ _در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان، اظهار کرد: اخیراً در بنرهای تبلیغاتی نصب شده در سطح شهر مطالبی غیرمنصفانه اعلام شده مبنی بر این که «حق اصفهان ادا نشده است» در حالی که بیان این سخن دور از واقعیت و انصاف است چرا که شاهد اتفاقات عمرانی بسیار خوبی در شهر هستیم به طور مثال در منطقه چهار با رصد اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در می‌یابیم که در ۱۵ سال اخیر پروژه شاخصی در این منطقه اجرا نشده بوده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تأکید کرد: هر چند در چهار سال اخیر برنامه افتتاحیه در این منطقه نداشتیم، اما در تجمیع پروژه‌های منطقه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده کلنگ زنی است. اگر نتوانستیم در بخش‌های فرهنگی یا ورزشی و خدماتی در راستای عدالت فضایی در سطح بافت اصلی منطقه، فعالیت‌های خاصی انجام دهیم دلیلش این بوده که تمام انرژی و اعتبارات منطقه به اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن معطوف شده است.

وی تصریح کرد: میدان شهدای هسته‌ای ۴۰ هزار مترمربع مساحت دارد که تنها هفت هزار مترمربع آن موجود و مابقی آن یعنی ۳۳ هزار متر مربع در سه سال اخیر آزادسازی شد و با هزینه اجرای میدان در مجموع ۱۳۴ میلیارد تومان برای آزادسازی و اجرای این پروژه در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۹۸ هزینه شده است.

اخوان با بیان این که در خیابان سلمان فارسی بعد از بیمارستان چمران به طول ۷۳۰ متر و عرض ۶۰ متر تنها تعدادی از مغازه‌ها برای آزادسازی در کندروی شمالی باقی‌ مانده است، گفت: بقیه مسیر که قبلاً در حد دسترسی محلی با عرض هفت متر بود، امروز با شرایط ویژه کندرو، تندرو و رفیوژ میانی آن اجرا شده که برای آزادسازی و اجرای آن ۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ادامه خیابان ارغوانیه (حدفاصل میدان شهدای هسته‌ای تا میدان ارغوان)، اظهار کرد: وضع موجود این خیابان به طول ۹۰۰ متر به صورت دسترسی محلی با عرض هفت متر بود و بخشی از خیابان به ظاهر آزادسازی شده بود این در حالی است که تمام مسیر در دست آزادسازی قرار دارد و با توجه به اجرای ماده ۹ قانون تملک اراضی واقع در طرح‌های دولتی برخی پرونده‌ها همچنان در جریان کارشناسی و برآورد ریالی است که برآورد هزینه آزادسازی و اجرای پروژه بر اساس قیمت سال ۹۹ حدود ۲۳۷ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان در خصوص احداث خیابان روشن دشت (حد فاصل میدان شهدای هسته‌ای تا رینگ چهارم) گفت: این خیابان به طول حدود دو کیلومتر است که در سال ۹۷، یک هزار و ۴۵۰ متر آن در اختیار شهروندان قرار گرفت و ۴۵۰ متر باقی‌ مانده با توجه به وجود پلاک‌های تجاری ریزدانه و مسکونی برای اجرا و آزادسازی ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

اخوان با بیان این که دسترسی نمایشگاه بزرگ اصفهان آماده آسفالت است، افزود: آزادسازی و اجرای آن به طول دو کیلومتر در ضلع شرقی رینگ چهارم با توافق مالکان آزادسازی شده که هزینه آزادسازی و اجرای آن ۲۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در بخش خدمات شهری گفت: در سه سال اخیر پروژه‌های شاخصی از جمله تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز، لوله گذاری و تأسیسات مورد نیاز برای آبرسانی در بخش‌های مختلف شامل لوله گذاری با قطر ۵۰۰ به طول ۱۰ کیلومتر، با قطر ۲۰۰ حدود ۲۰ کیلومتر، اصلاح و توسعه آبیاری قطره‌ای با توجه به فرسودگی سیستم آبرسانی قطره‌ای به طول هفت هزار کیلومتر انجام شده است همچنین برای سایر اقدامات شاخص در حوزه خدمات شهری حدود ۵۰ میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری هزینه شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان بازسازی منبع ژئوممبران پارک شرق و برکه غدیر را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری منطقه چهار برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر منبع آب پارک مشتاق با یک هزار مترمکعب ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین سرویس بهداشتی با ۲۴ چشمه در مجاورت باغ گل‌ها احداث شده است.

اخوان از احداث سرویس بهداشتی در پارک کردآباد خبر داد و اظهار کرد: اجرای لوپ ها و رمپ‌های غربی تقاطع غیر همسطح رضوان و رینگ چهارم با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان و اجرای روشنایی بلوار رضوان و لوپ‌های تقاطع آن با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه چهار است.

وی افزود: برای نخستین بار تنها منطقه‌ای که طرح پیرایش شهری را بر اساس دستورالعمل و شرح خدمات ابلاغی اجرا کرده و به اتمام رسانده، منطقه چهار بوده است که این طرح را در خیابان علامه امینی با هزینه‌ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان اجرایی کرده و اصلاح تابلوها، زدودن نازیبایی‌ها، جا به جایی تأسیسات و سایر مسائلی که باعث نازیبایی خیابان شده بود را انجام داده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان از زیرسازی مسیر بی. آر. تی خیابان بزرگمهر با هزینه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: خط بی. آر. تی خیابان هشت بهشت نیز با صرف سه میلیارد تومان اعتبار اصلاح شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح در این منطقه افزود: پروژه مشارکتی فردوس با سهم ۴۴ میلیارد تومانی شهرداری و پروژه مشارکتی خیابان حمزه با سهم ۵۴.۵ میلیارد تومانی شهرداری آماده افتتاح است همچنین پروژه مشارکتی پارکینگ، خدماتی و اداری مجموعه اداری امیرکبیر واقع در خیابان ۲۲ بهمن با سهم ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری در حال احداث است و پروژه مشارکتی راستگرد اتوبان صیاد شیرازی با سهم حدود ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری آماده کلنگ‌زنی است.

اخوان با بیان این که پارک ۱۴ هزار مترمربعی شهرک زاینده رود با اعتبار چهار میلیارد تومان در حال احداث بوده و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، افزود: در این محدوده علی‌رغم وجود پارک شرق، پارک محلی وجود نداشت از این رو پارک شهرک زاینده رود احداث شده و تا سه هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سایت ورزشی مشتاق (پشت مسجد مهرآباد) از طریق معاونت ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری از طریق مزایده با مشارکت بخش خصوصی بازسازی کامل شده و آماده بهره برداری است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه منطقه گفت: در سه سال گذشته بودجه منطقه چهار شهرداری اصفهان ۳۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 499460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.