حمایت سازمان شهرداری‌ها برای عبور از بحران خشکسالی

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مشهد را پایگاهی توانمند در زمینه آموزش مدیریت پسماند در غرب آسیا دانست و گفت: مدیریت شهری مشهد در زمینه موضوعات زیست محیطی و مدیریت مصرف منابع آبی الگویی برای تمام کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حبیب راضی در حاشیه بازدید از مراحل احداث اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور، اظهار کرد: مدیریت منابع آبی و تصفیه فاضلاب‌های شهری در راستای تأمین آب برای توسعه فضای سبز شهری یکی از مهمترین موضوعات و مسائل در کلانشهرهای ایران است.

وی افزود: کشور ما با توجه به دارا بودن اقلیم گرم و خشک، نیازمند توجه اساسی به مدیریت منابع آبی است و خوشبختانه اقداماتی که در سال‌های اخیر در شهر مشهد و معاونت خدمات شهری برنامه‌ریزی و اجرایی شده است برای تمام کلانشهرهای کشور الگویی کامل است.

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با توجه به اینکه امسال با خشکسالی گسترده‌ای مواجه هستیم باید در این زمینه در همه کلانشهرها نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز آماده همکاری و حمایت همه جانبه از همه شهرها در کشور است تا از این بحران عبور کنیم.

راضی ادامه داد: عملکرد خدمات شهری در کلانشهر مشهد در زمینه مدیریت پسماند نیز کاملاً تحسین برانگیز است و امروز شاهد هستیم که در زمینه آموزش مدیریت پسماند، مشهد به عنوان مرکز آموزشی مورد تأیید جایکا (سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن) در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه انتخاب شده است.

وی گفت: این موضوع بیانگر عملکرد بسیار مناسب این مجموعه و اجرای بسیاری از طرح‌های نوآورانه در زمینه مدیریت پسماند در کلانشهر مشهد بوده است.

کد خبر 499442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.