از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون

تیم ملی کشورمان در دومین بازی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در مسابقه‌ای که توپ و میدان را در اختیار داشت توانست حریف خود را با سه گل بدرقه کند. در برخی پست‌ها مهره‌های تیم ایران توانستند خود را بیش از بقیه نشان دهند و به نوعی ستاره زمین باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در دومین بازی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، دوشنبه شب به مصاف بحرین رفت و در مسابقه‌ای که توپ و میدان را در اختیار داشت توانست حریف خود را با سه گل بدرقه کند. عملکرد خوب بازیکنان تیم کشورمان در این دیدار حرفی را برای منتقدان باقی نگذاشت، اما در برخی پست‌ها مهره‌های تیم ایران توانستند خود را بیش از بقیه نشان دهند و به نوعی ستاره زمین باشند.

وحید امیری؛ آچار فرانسه تیم

وحید امیری این روزها ستاره بی چون و چرای تیم ملی است. او در دیدار ملی گذشته هم گلزنی کرده و هم پایه گذار گل‌های تیم بوده است. در دیدار با هنگ کنگ او توانست گل دوم را به ثمر برساند و در بازی بحرین با توپ گیری خوب در میانه میدان و ارسال پاس به مهدی طارمی، پایه گذار گل اول ایران به بحرین بود. وحید در دو دیدار گذشته تیم ۱۵۸ دقیقه برای تیم بازی کرده و در چهار پست به میدان رفته است. امیری در بازی با هنگ کنگ در دو پست دفاع و وینگر چپ و در مسابقه با بحرین در دو پست هافبک چپ و راست و پشت سر پلی میکر تیم به بازی گرفته شده است. امیری این روزها مثل آچار فرانسه تیم عمل کرده و بازیکن در اختیار دراگان اسکوچیچ بوده است.

از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
وحید امیری در دو دیدار بحرین و هنگ کنگ در چهار پست به بازی گرفته شده است
از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
وحید امیری با هوشیاری تمام پاس بازیکن بحرین به شماره ۱۶ آنها را قطع کرده و زمینه ساز گل اول تیم مان می‌شود
از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
در ادامه تصویر قبل وحید امیری با توپ گیری از حریف و از پیش رو برداشتن بازیکن بحرین توپ خوبی به طارمی رساند و طارمی پاسور گل اول ایران شد

زوج طارمی _ آزمون

عملکرد بسیار مناسب زوج طارمی _ آزمون در دیدار با بحرین فوتبال دوستان را به صعود تیم ملی کشورمان بیش از پیش امیدوار کرد. طارمی و آزمون در ۳۵ بازی که کنار یکدیگر بازی کرده‌اند ۳۹ گل به ثمر رسانده‌اند و از این حیث رکورد بسیار خوبی را ثبت کرده‌اند. ستاره تیم پورتو با ۱۴ گل و ستاره تیم زنیت با ۲۵ گل خطای حمله ایران را به یکی از زهردارترین مهاجمان تاریخ کشورمان تبدیل کرده است. از نکات جالب توجه این دو مهاجم تعداد پاس‌های این دو به یکدیگر است. آزمون سه پاس و طارمی شش پاس را در موقعیت گلزنی به آزمون ارسال کرده است.

از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون

قدوس؛ پلی میکر جدید تیم

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تعویض تیم ملی ایران در نیمه دوم ورود سامان قدوس به ترکیب تیم بود. همان طور که روز قبل از بازی مقابل هنگ کنگ اشاره کردیم. سامان قدوس می‌تواند ستاره تیم ملی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی باشد و همین اتفاق نیز در همین بازی دوم رخ داد. این بازیکن پس از ورودش به زمین به نوعی همان نقشی که وحید امیری از لحاظ تخریبی در میانه میدان بر عهده داشت را انجام داد و علاوه بر این خط حمله تیم ملی ایران را سازماندهی کرد و با پاس‌هایش به خوبی مهاجمان تیم را صاحب توپ کرد و با توجه به استیل بدنی خاصش با قلدری در بسیاری از صحنه‌های توپ گیری می‌کرد. او که در زمان حضور کی‌روش به خوبی در زمین بازی گرفته نمی‌شد حالا و در زمان هدایت اسکوچیچ می‌تواند بازی ساز مناسبی برای ترکیب تیم باشد. پلی میکری که این روزها در ترکیب کمتر شاهد آن هستیم و این توانایی را با میزان کمتر تنها در بازیکنانی همچون نور اللهی و امیری شاهد هستیم.

قدوس با حضور یک نیمه‌ای در بازی با بحرین نمره ۷.۹ از سایت یازده و ۷.۶۳ را از سایت متریکا کسب کرده و با میانگین نزدیک به هشت توانسته جایگاه خوبی بین بازیکنان تیم داشته باشد.

از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون

سامان قدوس نقش مهمی در به ثمر رسیدن گل دوم کشورمان داشت. او با پاس مؤثری که به طارمی داد توانست پایه گذار گل باشد و در موقعیت‌های دیگر نیز با پرس روی بازیکنان حریف یا قرار گرفتن در موقعیت گلزنی می‌توانست گل‌های بعدی را به نام خود ثبت کند.

از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
پاس خوب قدوس به طارمی موقعیت گل دوم را پایه ریزی کرد
از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
جا گیری خوب قدوس می‌توانست با پاس مهدی قایدی همراه بوده و گل چهارم تیم کشورمان را برابر بحرین به ثبت برساند.

ترابی _ قایدی؛ دست باز اسکوچیچ روی نیمکت

روی نیمکت تیم کشورمان بازیکنان ستاره و البته آماده‌ای حضور دارند که در دیدار با عراق و کامبوج می‌توانند بیشتر به میدان بروند. در میان بازیکنان تیم زوج قایدی و ترابی نیز می‌تواند تیم کشورمان را در خط میانی و حمله زهردارتر از قبل کند. در مسابقه با بحرین شاهد حضور چند دقیقه‌ای این دو بازیکن بودیم و آنها توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. قایدی با پاس‌های در عمق به طارمی و سرعت خوبش مدافعان بحرینی را آچمز کرده بود و از سوی دیگر ترابی نیز با توپ گیری‌های خوب خود در زمینه ساز گل سوم تیم کشورمان شد.

از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
پرس خوب ترابی باعث شد توپ بازیکن بحرین از دست رفته و زمینه ساز گل سوم تیم ایران باشد
از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
توپ گیری خوب ترابی در یک سوم دفاعی ایران و پاس خوب به قایدی زمینه موقعیت برای تیم کشورمان را فراهم کرد

علاوه بر موارد فوق سرعت بالای ترابی و قایدی می‌تواند در بازی‌های آینده ایران به کمک تیم بیاید. انتقال سریع توپ از دفاع به حمله یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فوتبال است که اگر به درستی عمل شود می‌تواند تیم‌ها را صاحب موقعیت‌های خوب گلزنی کند. این مورد به خوبی در این دو بازیکن دیده می‌شود و مطمئناً کادر فنی حساب ویژه‌ای را روی این قایدی و ترابی باز کرده‌اند. در واقع با گره خوردن بازی با عراق می‌توان با حضور این دو بازیکن امیدوار بود.

از عملکرد خوب امیری و قدوس تا زوج طارمی و آزمون
در ادامه صحنه قبل انتقال سریع توپ و پاس به موقع قایدی به طارمی ایران را در موقعیت گلزنی مناسب قرار می‌دهد که البته با بی دقتی قایدی توپ به گل تبدیل نشد.

جمع بندی:

بازی روز جمعه ایران با کامبوج می‌تواند تمرین خوب کشورمان پیش از بازی با بحرین باشد. بازیکنانی همچون قایدی، ترابی و قدوس می‌توانند فرصت بیشتری برای بازی داشته باشند و بیش از پیش با تیم هماهنگ شوند. این در حالی است که بازی سازی‌های قدوس می‌تواند با زوج طارمی و آزمون بیشتر شده و آنها موقعیت‌های خطرناک‌تری روی دروازه حریفان خلق کنند. البته این موضوع برای دیگر مجموعه تیم در بقیه خطوط نیز صدق می‌کند و منتظر هماهنگی بالای تیم در دیدار با عراق خواهیم ماند.

کد خبر 499439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.