در طرح‌های فصلی با انبوهی از تقاضا مواجه می شویم

مدیر کتابفروشی پردیس کتاب گفت: چند روز ابتدایی طرح‌های فصلی فروش کتاب بودجه کتابفروشی‌ها به اتمام می‌رسد و با انبوهی از تقاضای مخاطبان مواجه می‌شویم. در واقع یارانه اختصاص یافته به کتاب فروشی‌ها زودتر از بازه زمانی طرح‌های فصلی به پایان می‌رسد که به نظرم باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

بهمن فروزنده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح‌های فصلی فروش کتاب اظهار کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب برای مخاطبان و مردم مؤثر بوده است و در ایامی که این طرح‌ها برگزار می‌شود میزان استقبال مردم از کتاب و کتابفروشی بیشتر می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها، طرح‌های خوبی است چرا که از کتابفروشی‌ها به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تولید کتاب حمایت کرده و یارانه را به سمت مخاطب اصلی هدایت می‌کند تا مردم حق انتخاب داشته باشند و اثر مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیر کتابفروشی پردیس کتاب اصفهان، تأثیر طرح‌های فصلی فروش کتاب را بر نقدینگی کتابفروشی‌ها مثبت دانست و تصریح کرد: متأسفانه چند روز ابتدایی طرح‌های فصلی فروش کتاب بودجه کتابفروشی‌ها به اتمام می‌رسد و با انبوهی از تقاضای مخاطبان مواجه می‌شویم. در واقع یارانه اختصاص یافته به کتاب فروشی‌ها زودتر از بازه زمانی طرح‌های فصلی به پایان می‌رسد که به نظرم باید چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

فروزنده با اشاره به مساله گرانی کتاب خاطر نشان کرد: با توجه به بالا بودن قیمت کتاب نیاز است که وقتی مدت زمان اجرای این طرح‌ها افزایش پیدا می‌کند بر میزان بودجه و یارانه کتابفروشی‌ها افزوده شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب همیشه استقبال مردم را به دنبال داشته است بنابراین بهتر است علاوه بر این تخفیف‌ها طرح‌های حمایتی دیگری نیز برای افزایش مطالعه و کتابخوانی در کشور در نظر گرفته شود.

کد خبر 499406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.