حاج‌صفی مقابل بحرین بد بازی کرد؟ + آمار و ارقام

موج انتقادات از کاپیتان تیم ملی پس از دیدار بحرین افزایش چشمگیری داشته ولی این نقدها و کارشناسی‌ها تا چه اندازه بر پایه آمار و ارقام استوار و بحق است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود آن که تیم ملی پیروزی مقتدرانه‌ای برابر بحرین کسب کرد از فردایش انتقادات فراوانی نسبت به کاپیتان تیم ملی مطرح شده است. احسان حاج صفی که در این مسابقه با صلاحدید اسکوچیچ در پست هافبک چپ در کنار وحید امیری به میدان رفت، در نیمه نخست نمایش خوبی نداشت و در نقش بازی‌ساز نتوانست گره‌گشای تیم ملی باشد. نیمه دوم با آمدن قدوس به جای محمدی، حاج صفی پس از مدت‌ها به پست تخصصی خود در زمان حضور کی‌روش یعنی دفاع چپ بازگشت و توانست عملکرد بهتری را به ثبت برساند.

با این حال منتقدین او معتقدند سانترهای کاپیتان تیم ملی در این مسابقه چنگی به دل نزده و دقت پاس‌های او نیز کاهش یافته بوده است البته نکته مهمی که از چشمان منتقدان احسان جا مانده بود، قطع توپ‌های به موقع او بود که باعث شد تا به خوبی فاز تهاجمی بحرین را از کار بیندازد. با وجود همه این نقاط ضعف و قوت در عملکرد حاج‌صفی، آیا واقعاً کاپیتان تیم ملی بازی ضعیفی را به نمایش گذاشت؟ برای بررسی دقیق این موضوع، بد نیست نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم.

نمره برابر با امیری

طبق نمرات متریکا، احسان حاج‌صفی ششمین بازیکن تیم ملی میان ۱۶ بازیکنی است که فرصت بازی مقابل بحرین را پیدا کردند. نکته جالب دیگر این است که علیرغم تمجیدها از وحید امیری و انتقادها از کاپیتان تیم ملی، احسان با دریافت نمره ۷.۳۶ دقیقاً همان امتیاز وحید امیری را کسب کرده که دقیقاً مانند حاج صفی در یک خط ولی در سمت دیگر قرار گرفته بود.

حاج‌صفی مقابل بحرین بد بازی کرد؟ + آمار و ارقام

ضعف دفاع چپ تیم ملی، پای احسان را در نیمه اول بست

موضوع بسیار مهمی که در خصوص عملکرد احسان حاج صفی باید در نظر گرفت، عملکرد ضعیف میلاد محمدی با نمره به عنوان دفاع چپ در نیمه نخست با نمره ۶.۰۸ بود و حاج صفی که خط جلو او بازی می‌کرد، مجبور بود شعاع حرکتی بیشتری داشته و در بعضی صحنه‌ها مناطق اختصاصی میلاد را هم پوشش دهد. اسکوچیچ نیز با استناد به همین موضوع حاج صفی را در زمین نگه داشت ولی محمدی را بیرون کشید تا شکننده بودن تیم ملی در سمت چپ جبران شود چرا که شب خوب محمدی نبود و احسان حاج صفی نیز که اغلب میل تهاجمی دارد، آن منطقه از زمین را حسابی خالی می‌کرد.

ارقام، اثبات‌ کننده بازی قابل قبول حاج‌صفی

با نگاهی به ریز آمار عملکرد کاپیتان ۳۱ ساله تیم ملی می‌توان دریافت که نمایش او در بسیاری از موارد مقابل بحرین بی‌نقص بوده و انتقادات به او چندان وارد نیست. حتی به جرأت می‌توان گفت حاج صفی در نبردهای تن به تن و توپ‌گیری از بحرینی‌ها بهترین یا لااقل یکی از بهترین‌های تیم ملی در مصاف دوشنبه شب با بحرین بوده است. او با ۴ نبرد هوایی موفق، بیشتر از سایر شاگردان اسکوچیچ در هوا به موفقیت دست یافته است. حاج صفی همچنین با ۱۱ نبرد تن به تن و ۲ تکل موفق، دومین نفر و با ۱۴ باز پس‌گیری و ۵ عملکرد دفاعی موفق، توپ از میان ملی‌پوشان از این حیث بوده که نشان از صلابت او در در خط دفاع و میانه زمین دارد که البته به نظر می‌رسد همه آن در سایه تک اشتباه خطرناکش در دفاع قرار گرفته باشد.

حاج‌صفی مقابل بحرین بد بازی کرد؟ + آمار و ارقام

البته پاس‌های احسان در این بازی یازدهمین دقت را با ۷۶ درصد داشته ولی برخلاف ایراداتی که به ارسال‌های حاج صفی گرفته می‌شود، او با تحویل ۷ پاس بلند سالم به هم تیمی‌هایش بسیار مفید تر از سانتر خشک و خالی با توپ‌های بلندش به تیم ملی کمک کرده است. کاپیتان احسان جز شش بازیکنی است که توانستند پاس‌های کلیدی به سایرین برسانند و از این منظر، آن قدرها هم در پاس دادن بد عمل نکرده و حتی از نقاط قوتش بوده است همچنین گفتنی است حاج صفی یکی از سه ملی‌پوش کشورمان به همراه طارمی و آزمون است که توانست شوت‌هایش را به چهارچوب بحرین شلیک کند.

کد خبر 499372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    1 0
    به نظرم حاج صفی وقتشه خداحافظی کنه خودشو به زور می خواد در تیم ملی مگه داره
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 0
      پاس گل احسان امضا رسیدن تیم ملی به مرحله بعد