بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت افق کوروش در ۱۲ ماه سال گذشته موفق به فروش ۱۵ هزار میلیارد تومان از محصولات خود شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی داشته است همچنین بهای تمام شده این عملیات رشد ۶۴ درصدی داشته و به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۱۸ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۳.۳۶۳ واحدی به سطح ۱.۱۶۰.۵۶۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۱۱۵ واحدی در سطح ۳۸۳.۹۴۲ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۲۹ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۳ درصدی را تجربه کردند.

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۵۹ واحدی به سطح ۱۷.۶۶۰ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۳.۳۶۶ و ۱۹.۰۲۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب 8.2B و 2.06B بود. (B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

نگاهی به عملکرد شرکت افق کورش

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

این شرکت در ۱۲ ماه سال گذشته موفق به فروش ۱۵ هزار میلیارد تومان از محصولات خود شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۷ درصدی داشته است همچنین بهای تمام شده این عملیات رشد ۶۴ درصدی داشته و به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

سود ناخالص این شرکت از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۸۱ درصدی و سود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی قبل از پرداخت مالیات است. شرکت هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۴ درصدی داشته است و در نهایت به سود خالص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱۲ درصدی داشته و به ازای هر برگه سهم ۲۶۴ تومان سود خالص شناسایی کرده است.

تغییرات حقوق مالکانه

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت از ۵۳۸ میلیارد تومان به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که رشد ۲۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت‌های سرمایه پذیر

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تابلوی معاملات

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اکنون سهام شرکت با قیمت سه هزار و ۷۷۰ تومان در حال معامله است، نسبت پی بر ای شرکت معادل با ۹.۸ می‌باشد و قدرت خریدار حقوقی در سهم مناسب می‌باشد (سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد)

مدیرعامل غدیر پس از یک سال مشخص شد

سید محسن شمس مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر شد. شمس پیش از این مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت از شرکت‌های تابعه هلدینگ PIIC و عضو گروه شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو بود. همچنین با حکم مدیرعامل تاپیکو، مصطفی رضایی انصاری به عنوان عضو غیرموظف هیأت مدیره جایگزین حسن عطایی نژاد در ترکیب هیأت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر شد

سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور می‌گوید: "اکنون افزایش قیمت برای لاستیک خارج از قاعده نیست. با توجه به اینکه هزینه بسیاری از عوامل مانند دستمزد، بیمه، هزینه آب و برق افزایش داشته است، در قیمت نهایی یک کالا تأثیر گذار خواهد بود و در نتیجه در آینده قیمت لاستیک نیز افزایش خواهد یافت."

انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران، طبق مصوبات وزارت صمت و کارگروه تنظیم بازار، ضوابط جدید قیمت گذاری شکر را به شرکت‌های قندی کشور ابلاغ کرد. بر این اساس شرکت‌های قندی مجاز خواهند بود بین ۱۷ تا ۲۰ درصد بالاتر از بهای تمام شده محصول، شکر را عرضه کنند.

اخبار شرکت‌ها

روز دوشنبه بهنوش دچار حریق شد که هیچ کدام از پرسنل آسیب ندید. آتش‌سوزی در قسمت جنوبی کارخانه بهنوش و در فضایی باز روی داد و مربوط به انبار پالت‌های چوبی بود. آتش‌سوزی در خط تولید روی نداد و هیچ خللی در قسمت تولید ایجاد نشد.

سهگمت دچار حریق گردید اما آسیب با اهمیتی ندید. توقف تولید خط قدیمی در حدود یک ماه و تداوم فعالیت خط جدید، توسط شرکت گزارش شده که جزئیات بیشتر در کدال موجود است.

لوتوس و تماوند اعلام کردند " تعهد پذیره نویسی به صورت سندیکایی اوراق اختیار تبعی سهام شرکت سنگ آهن گهرزمین (کگهر) عرضه شده توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر به روش تأمین مالی تا سقف ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال را اعلام کرد که سهم لوتوس از تعهد مزبور تا سقف ۸,۰۰۰ میلیارد ریال و تماوند ۲.۰۰۰ میلیارد ریال است.

در مجمع اخابر گفته شد " تجدید ارزیابی برای اخبار در حال حاضر ممکن نیست زیرا در تجدید ارزیابی باید گروه دارایی تجدید ارزیابی شود و صرفاً نمی‌توان بخشی از دارایی‌ها را ارزیابی کرد، اقداماتی در این راستا انجام شده اما املاک تأثیر اساسی بر تجدید ارزیابی دارند. املاک شرکت مشکل سند دارند. در این صورت یا باید املاک را حذف کنیم که نمی‌توانیم یا باید اسناد را نهایی کنیم. بنابراین با توجه به مشکل موجود امکان تجدید ارزیابی وجود ندارد."

گزارش ماهانه فملی نشان می‌دهد که در اردیبهشت ۱۴۰۰ موفق به فروش پنج هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد ۲۹۵ درصدی داشته است. لازم به توضیح است که میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ سه هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۶۰ درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ شش هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان بوده است.

گزارش ماهانه فاسمین نشان می‌دهد که در اردیبهشت ۱۴۰۰ موفق به فروش ۲۸۲ میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد سه هزار و ۳۶ درصدی داشته است. لازم به توضیح است که میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۹۴ درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۲۹۲ میلیارد تومان بوده است.

گزارش ماهانه شغدیر نشان می‌دهد که در اردیبهشت ۱۴۰۰ موفق به فروش ۲۹۴ میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است. لازم به توضیح است که میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۲۷۶ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۶ درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۵۵۲ میلیارد تومان بوده است.

بازارهای جهانی

صنعت و معدن می‌گوید :آخرین نرخ LAB منتشر شده مجله آیسیس فوب خلیج فارس در یک افزایش ۱۰ درصدی ۱.۸۲۰ دلار گزارش شده است. متوسط نرخ LAB در سال ۹۹ برابر هزار و ۱۲۰ دلار بوده است. نرخ فعلی ۸۸ درصد از کف قیمتی خرداد ۹۹ بالاتر است.

به دلیل نگرانی بازار از شرایط نامساعد جوی در ماه ژوئن و حجم کم واردات در ماه گذشته، معاملات آتی سنگ آهن در صبح دوشنبه 7 June کاهش یافت. اطلاعات رسمی گمرک چین نشان دهنده افت واردات سنگ آهن در طول ماه May است. در همین حال Mysteel پس از در نظر گرفتن شروع فصل باران‌های موسمی در شرق و جنوب چین که تقاضای فولاد را کاهش می‌دهد، انتظار کاهش قیمت میلگرد برای دوره ۷ تا ۱۱ ژوئن را دارد.

دبیرکل اوپک می‌گوید نرخ انطباق اوپک پلاس با برنامه کاهش تولید نفت در ماه آوریل ۱۱۴ درصد بود. بازار نفت همچنان به تصمیمات اوپک پلاس از جمله تصمیم برای افزایش تولیدات نفت از ماه مه واکنش مثبت نشان می‌دهد.

بنا بر داده‌های ICIS اوره (فوب ایران) در هفته اخیر با قیمت ۳۰۳ دلار معامله شده و رشد ۱۰ دلاری نسبت به هفته قبل داشته است. همچنین نرخ اوره (فوب خلیج فارس، نت بک آمریکا) افزایش ۱۵ دلاری داشته و به ۳۸۳ دلار رسیده است. از طرفی نرخ اوره (فوب بالتیک) در هفته اخیر ۳۸۵ دلار بوده و رشد ۱۰ دلاری نسبت به هفته گذشته داشته است.

نرخ گاز پتروشیمی‌ها: متوسط قیمت گاز در چهار هاب بزرگ دنیا در هفته اخیر ۲۰.۱ سنت به ازای هر مترمکعب بوده است. این نرخ تأثیر مستقیم بر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها دارد. در ماه فروردین و اردیبهشت به ترتیب اعداد ۱۷.۱, ۱۹.۱ سنت ثبت شده است.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 499262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.