واکنش شهردار اصفهان به تبلیغات انتخاباتی زودهنگام: بیایید مناظره کنیم

شهردار اصفهان با بیان این که نگاه مدیریت شهری این دوره شایسته سالاری بوده است، گفت: در این دوره بیش از ۳۸ نفر از مدیران به عنوان رئیس اداره، شهردار منطقه، رئیس سازمان و مدیرکل از بین زنان انتخاب شدند و این به معنای نگاه برابر به شایستگان و پرهیز از نگاه جنسیتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی پیش از ظهر امروز _ سه شنبه ۱۸ خردادماه_ در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه پنج شهرداری اظهار کرد: امروز مدیران شهری، اصحاب رسانه، نوجوانان و ساکنان منطقه پنج شهرداری در سالنی که به نام یکی از زنان افتخار آفرین ایران «آیلین ملکیان» سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران نامگذاری شده، گردهم آمده‌اند، مجموعه ورزشی که برای استفاده زنان توانمند نصف جهان به بهره برداری رسید زنانی که توانستند در عرصه ورزش افتخار آفرین باشند.

وی ادامه داد: اینکه ادیان اینگونه به صورت مسالمت‌آمیز در یک شهر تاریخی در کنار هم زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها در سطح کشور و جهان می‌درخشند مایه افتخار است و اینکه زنان اصفهانی اینگونه می‌کوشند تا برابری و حقوق شهروندی را اثبات کنند جای بسی خوشحالی است. هر انسان توانمندی در این سرزمین باید احساس کند که می‌تواند توانمندی‌های خود را نشان دهد.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان فقط به خاطر داشتن میراث گذشتگان جهانی نشده است بلکه نقش زنان در عرصه‌های ورزشی نیز توانسته این نگین درخشان را بیش از گذشته نمایان کند، تصریح کرد: امروز به افتخار زنان در این محل گردهم آمدیم تا به آنها بگوییم در این شهر زمینه شکوفایی استعداد کسانی که می‌خواهند در عرصه‌ها حضور داشته باشند فراهم شده است.

۳۸ مدیر زن شهرداری با معیار شایسته سالاری انتخاب شدند

وی تأکید کرد: با اقدامات انجام شده برای بروز توانمندی‌ها بین زنان و مردان مسیحی و مسلمان تفاوتی وجود ندارد و این یعنی داشتن نگاه برابر توأم با عدالت به همه انسان‌ها با حفظ رعایت حقوق آنها، بنابراین اگر کسی می‌خواهد اصفهان را به جهان معرفی کند زمینه بروز توانمندی‌های آنها در شهر فراهم شده است.

نوروزی تأکید کرد: اگر امروز «آیلین ملکیان» و امثال او مایه افتخار زنان ایران و مردم اصفهان شده، به دلیل آن است که توانمندی‌های او باور شده است بنابراین نباید برای کسانی که توانایی دارند مانع ایجاد کرد بلکه باید زمینه هنرنمایی زنان را فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری این دوره شایسته سالاری بوده است در این راستا هرکسی که توانمندی داشته زمینه لازم برای بروز آن فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری بیش از ۳۸ نفر از مدیران به عنوان رئیس اداره، شهردار منطقه، رئیس سازمان و مدیرکل از بین زنان انتخاب شدند که به معنای بهره‌مندی از توانایی کسانی است که می‌توانند در عرصه مدیریتی به مردم خدمت کنند؛ این به معنای نگاه برابر به شایستگان و پرهیز از نگاه جنسیتی بوده است.

وی تأکید کرد: انتخاب تعدادی از مدیران از جامعه زنان باعث ایجاد باور در آنها شده تا بدانند اگر درس می‌خوانند می‌توانند برای جامعه سودمند باشند؛ بانوان در هرکجا که به آنها میدان داده شده، خوش درخشیدند، بنابراین هر روز، هر ماه و هر سال باید به تعداد آنها افزوده شود.

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل دادند که در بین آنها انسان‌های توانمند زیادی وجود دارد و جامعه نباید از توانمندی آنها محروم باشد.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه در شهرداری امکان بهره‌مندی از توانمندی زنان فراهم شده است، گفت: رومینا سالک دارنده مدال برنز مسابقات اسکیت جهانی، آیلین ملکیان پیشکسوت بسکتبال، فرزانه فصیحی قهرمان رشته وزنه برداری که با رعایت شئونات اسلامی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد و در آسیا قهرمان شد و باور داریم می‌تواند قهرمان جهان باشد و خانم یکتا جمالی به عنوان اولین زنی که در تاریخ کشور در رشته وزنه برداری با رعایت شئونات اسلامی مدال جهانی را به دست آورد همچنین گلنوش سبقت الهی که در رشته تیراندازی نایب قهرمان جهان شده، افتخارآفرینان نصف جهان هستند؛ این افراد در جامعه‌ای که اعتقاد به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان دارند، خوش درخشیده و افتخار آفرینی کرده‌اند.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۴۱۵ میلیارد تومان پروژه در منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: امروز باید از مدیران و مسئولان شهرداری همچنین اعضای شورای اسلامی شهر که با مصوبات خود زمینه خدمت رسانی در منطقه را فراهم کرده‌اند، تشکر کنم.

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه‌های دیگری همچون تصفیه خانه تکمیلی سپاهان شهر، خیابان نظام خط انتقال پساب، پیاده راه نظر میانی در منطقه پنج آماده بهره برداری است و در آینده نزدیک شاهد افتتاح ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه دیگر در این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به زودی کلنگ چند پروژه عمرانی در منطقه پنج به زمین زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای آغاز عملیات عمرانی این پروژه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه در نظر گرفته شده است.

نوروزی افزود: طرح چهارباغ بالا به زودی عملیاتی خواهد شد تا شهروندان چهارباغ بالا را نیز با شکلی جدید نظاره گر باشند.

وی از کلنگ زنی تالار موسیقی اصفهان در مجموعه ورزشی گل نرگس خبر داد و گفت: پارک ۲۲ هکتاری نیز در مجموعه گل نرگس کلنگ زنی خواهد شد و بودجه مورد نیاز آن در نظر گرفته شده تا پس از احداث محرک توسعه برای شهر باشد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه منطقه پنج شهرداری در مسیر امید حرکت عمرانی خود را با سرعت ادامه خواهد داد، اظهار امیدواری کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی گامی در مسیر خدمت به مردم که شایسته دریافت بهترین خدمات هستند، باشد.

نمی‌توان ۲ پروژه بزرگ رینگ چهارم و خط ۲ مترو را نادیده گرفت

نوروزی تأکید کرد: امروز شرایط خاصی حاکم شده که کسی نمی‌تواند اثبات کند که حق اصفهان ادا نشده است چرا که اتفاقات بزرگ در گوشه و کنار شهر به گونه‌ای اتفاق افتاده که هیچ انسان منصفی نمی‌تواند به این پیشرفت‌ها سرپوش بگذارد و چشمان خود را ببندد و یا بگوید حلقه حفاظتی شهر کار کوچکی بوده و یا پروژه خط دو مترو را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه میدان شهدای هسته‌ای (پینارت) که یکی از خواسته‌های ۲۰ ساله مردم بوده، احداث شده تا شرایط روانی را برای تردد مردم فراهم کند، تصریح کرد: با اجرای این پروژه خیابان‌های ارغوانیه، زاینده رود از وضعیت اسفبار گذشته خارج شده و رنگ آبادانی به خود گرفته است؛ آن محدوده از شهر با انجام اقدامات عمرانی رو به رونق است و مردم از مخمصه‌های ترافیکی رها شده‌اند.

صرفه‌جویی ۱۷۰ میلیارد تومانی در هزینه‌های جاری

شهردار اصفهان گفت: چه کسی می‌گوید حق اصفهان ادا نشده است؟ چه کسی می‌گوید شهر گران اداره می‌شود در حالی که فقط در یکسال در بخش هزینه‌های جاری شهرداری ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است؛ شهری که پیمانکارانش با رعایت ضوابط و مقررات و برگزاری مناقصات و مزایده‌ها انتخاب می‌شوند و این اقدامات به معنای اداره ارزان شهر است.

وی با اشاره به خرید قیر برای اجرای پروژه‌ها در شهر اظهار کرد: وقتی ۱۰۵ میلیارد تومان قیر برای آینده شهر خریداری می‌شود، قیرها را ارزان می‌خریم و در دوره گرانی‌ها پل‌ها را می‌سازیم یا توافق‌ها را ارزان انجام داده و سپس عملیات اجرایی پروژه‌ها را آغاز می‌کنیم؛ آیا این اقدامات اداره ارزان شهر نیست، آیا ساختن پل و گذاشتن مصیبت‌های آن برای مدیران دوره بعد اداره ارزان شهر است؟

نوروزی تأکید کرد: این ظلم بزرگی است که گفته می‌شود شهر گران اداره می‌شود؛ اگر رفتارها قانونی و اقدامات منطبق با ضوابط باشد و هزینه‌ها به مردم تحمیل نشود؛ شهر ارزان اداره شده است.

وی با قدردانی از کسانی که به پیشرفت و عمران و آبادانی شهر و اداره ارزان آن کمک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای انجام مناظره با شهرداران، مدیران و معاونان هم تراز در دوره‌های قبل آمادگی داریم تا مسائل تبیین شود و همه بدانند که چه کرده‌ایم و چه برنامه‌هایی تبیین شده و آینده شهر چه مسیری را خواهد پیمود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رادیو و تلویزیون باید زمینه گفتگو با مردم برای بیان دستاوردها را فراهم کند تا آنها بدانند چه اتفاقاتی افتاده و چه اقداماتی در راستای کاهش هزینه‌ها انجام شده و برای انضباط مالی چه فعالیت‌هایی صورت گرفته است، گفت: این اقدام به معنای شفاف سازی و گفتگوی صادقانه با مردم است.

وی تأکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که نتایج عملکرد ما متوجه مردم باشد و کاری نکنیم که خدمات ارزشمند به کام مردم تلخ شود.

نوروزی با بیان اینکه صداقت در گفتار، درستی در رفتار و گزارش‌های صحیح اثربخش خواهد بود، گفت: قطعاً بدون نقاط ضعف نیستیم و اگر کسی منکر داشتن نقاط ضعف باشد خود را مافوق انسان پنداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه بخش‌ها فارغ از نگاه سیاسی هر روز شاهد حرکت رو به جلو در زمینه رفاه شهروندان و آیندگان و پیشرفت و توسعه شهر باشیم.

کد خبر 499248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.