با موزه فضای باز "آگورا" آشنا شوید

موزه آگورا که تاریخچه آن به اواخر قرن چهارم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، یکی از جاذبه‌های دیدنی کشور ترکیه محسوب می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موزه فضای باز آگورا که در مرکز شهر ازمیر ترکیه قرار دارد، بخشی از بافت تاریخی این شهر محسوب می‌شود. این موزه از سه طبقه تشکیل شده است که روی ستون‌های رومی و سنگ مرمر ساخته شده بود. موزه آگورا یک بار در اثر زلزله به شدت تخریب شد و پس از آن یکی از پادشاهان یونانی به نام مارکوس اورلیس، این موزه را بازسازی کرد.

اگورا در لغت به معنی بازار است. اکنون بقایای آگورا در شهر تاریخی ازمیر در معرض بازدید عموم قرار گرفته و گردشگران زیادی از این بنا دیدن می‌کنند. طاق‌های سنگی و آب انبارهای موجود در کنار موزه فضای باز آگورا قدمت زیادی دارد و به گفته باستان شناسان تاریخچه موزه آگورا به اواخر قرن چهارم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

 با موزه فضای باز آگورا آشنا شوید

در این موزه می‌توان لایه‌های هلنیستیک، بیزانس، روم و امپراتوری عثمانی را در تراشه‌های کاوشی باستان‌شناسان مشاهده کرد. حمام رومی نیز که در سال‌های اخیر کشف شد، توجه بینندگان زیادی را به سوی خود جلب کرد. جالب است بدانید کانال آبی که دو هزار سال پیش در این منطقه جاری بوده، همچنان از وسط بازار می‌گذرد.

آثار این موزه شامل موارد زیر است:

تندیس مردان و زنان و حیوانات معمولی پخته شده با خاک رس، فلز، شیشه و استخوان

انواع نقش‌ها و یادبودهای برجسته از جنس سنگ‌های متنوع و مرمر

مجسمه‌های خدایان : هرکول (Hercules) یا هراکلس، اروس (Eros)، دیونیسوس (Dionysus) یا دیونیزوس، هرمس (Hermes)

کد خبر 499043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.