تدابیر پایتخت لیتوانی برای توسعه پایدار ۱۵ سال آینده

شهردار ویلنیوس، پایتخت و بزرگترین شهر لیتوانی، از افزایش فضاهای سبز، تحرک پایدار و اعمال استانداردهای جدید خانه‌سازی در شهر خبر داده با این هدف که تا ۱۵ سال آینده، شهر در مسیر توسعه پایدار به سمت پیشرفت هر چه بیشتر گام بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر ویلنیوس پس از برگزاری جلسات متعدد در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و همچنین ترویج زندگی سالم، در نهایت اهداف متعددی را در اولویت برنامه‌های شهری قرار دادند. بر این اساس قرار شده مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به طور قابل توجهی در سراسر شهر افزایش یابد تا هر چه بیشتر، مردم به سمت تردد پاک روی آورند از سوی دیگر، فضاهای سبز شهری به طور قابل چشمگیری افزایش خواهد یافت که در این راستا قرار است مقامات شهر، مردم را به گسترش پوشش گیاهی در گوشه و کنار محل زندگی خود و حتی پشت بام‌ها ترغیب کنند.

تدابیر پایتخت لیتوانی برای توسعه پایدار ۱۵ سال آینده

اقدامات مقامات ویلنیوس تنها به گسترش فضاهای سبز و مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ختم نخواهد شد، بلکه شهردار در وبسایت شهر اعلام کرده است که تدابیر بسیاری برای بهبود وضعیت مسکن در سر پرورانده است. از مهم‌ترین این اهداف می‌توان به ایجاد مناطق مسکونی زیست‌پذیر، بهبود کیفیت زیرساخت‌های شهری و تغییر استانداردهای خانه‌سازی برای افزایش رضایتمندی ساکنان پایتخت اشاره کرد در واقع، طی چند سال آینده، معماری و نحوه ساخت و سازها از توجه بیشتر مقامات برخوردار خواهد شد تا سازه‌هایی به وجود آید که با استانداردهای روز زیست‌پذیرترین شهرهای جهان، بیشترین سازگاری را داشته باشد.

مدرن‌سازی مناطق مسکونی و استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهبود زیرساخت‌های پایتخت لیتوانی از دیگر اهداف مهم مقامات محلی به شمار می‌رود که در این بین، دیجیتال‌سازی حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است البته شهردار ویلنیوس برآورده کردن نیازهای امروز شهروندان را از اهداف توسعه پایدار مهم‌تر تلقی کرده و مدعی شده که دولت در کنار افزایش رضایتمندی شهروندی، شهر را تا ۱۵ سال آینده در مسیر پایداری پیش خواهد برد.

تدابیر پایتخت لیتوانی برای توسعه پایدار ۱۵ سال آینده

کد خبر 499030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.