بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت زامیاد با نماد خزامیا در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ معادل پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۳ درصد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۱۷ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۸.۵۸۷ واحدی به سطح ۱.۱۵۷.۲۳۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۷۹۲ واحدی در سطح ۳۸۳.۸۲۹ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۷۵ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۴۷ درصدی را تجربه کردند.

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۶ واحدی به سطح ۱۷.۷۲۰ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۶.۸۴۰ و ۷۸.۱۰۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب 5.9B و 1.3B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

نگاهی به عملکرد شرکت خزامیا

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ معادل پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۳ درصد داشته است.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی رشد ۸۷ درصدی داشته و به چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سود ۴۹۹ میلیارد تومانی ناخالص را محقق کرده است، هزینه‌های اداری و فروش شرکت با رشد ۱۲۲ درصدی به ۳۴۶ میلیارد تومان رسیده است، شرکت ۲۱۵ میلیارد تومان هزینه‌های مالی شناسایی کرده است و در نهایت به زیان ۱۰ میلیارد تومانی در انتهای سال دست یافته است این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل سود ۱۰۷ میلیارد تومانی را شناسایی کرده بود، این شرکت در ۱۲ ماهه سال جاری به ازای هر سهم ۱۹ تومان زیان شناسایی کرده است.

برنامه‌های توسعه

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت‌های سرمایه پذیر

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تابلوی معاملات

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاه‌های سیاسی به بازار بورس

قاضی‌زاده هاشمی: حذف قیمت‌گذاری دستوری، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از بازارهای غیر مولد، دو طرفه شدن معاملات سهام، توسعه ابزارهای کاهش ریسک، رفع انحصار از مجوزها و راه‌اندازی صندوق پروژه از جمله برنامه‌های من برای حمایت از بازار سرمایه است؛ باید اقتصاد را برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌پذیر کنیم.

در بین کاندیدهای موجود دیدگاه‌های آقای قاضی زاده هاشمی در خصوص بازار سرمایه از جنبه‌های بهتری برخوردار است، کاملاً مشخص است که ایشان بازار سرمایه را بهتر از سایرین می‌شناسد و با ابزارهای مالی آشنایی بیشتری دارد.

همتی می‌گوید " بورس مشکل ندارد بلکه دخالت‌های سیاسی و ندانم کاری در اجرای برخی تصمیمات در بورس این وضع را به وجود آورده است. اکنون بورس ما از قیمت گذاری‌های دستوری رنج می‌برد."

جلیلی در یک توئیت مرتبط با بورس گفت "اگر می‌خواهید بورس به آرامش برسد باید بین بازار پولی، بیمه و سرمایه هماهنگی ایجاد کنیم. اینجا هنر رئیس جمهوری، خود را نشان می‌دهد. رئیس جمهور باید بین بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس هم آهنگی ایجاد کند و تدابیری اندیشید که اگر کسی وارد بازار بورس شد، با اطمینان وارد شود."

دهقان دهنوی: باقی مانده ٢٠٠ میلیون دلار طی چند روز آینده به صندوق تثبیت بازار واریز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در این مرحله معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار به این صندوق واریز می‌شود. البته در مصوبه اصلی رقم بیشتری برای واریزی در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز پیگیری‌های لازم برای اجرای آن انجام می‌شود.

این واریزی قرار بود تا هفته گذشته انجام شود که هم همچنان واریز نشده است، مابقی باقی مانده نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار است.

لاستیک خودرو برای اولین بار در بورس کالا پذیرش شد

بورس کالای ایران چهارشنبه گذشته برای نخستین بار پذیرش تایر خودرو را تجربه کرد تا تولیدکنندگان این محصول نیز قادر باشند از سازوکار بورس کالا در معاملات خود بهره مند شوند. بر این اساس مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه ای از پذیرش تایر خودروی دو شرکت لاستیک بارز کردستان و گروه صنعتی بارز خبر داد.

وضعیت معاملاتی گروه لاستیک

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

در مجمع فباهنر گفته شد " در سال جاری بودجه صادراتی نزدیک ۳۰ درصد فروش پیش بینی شده است. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ندارد. کارخانه لوله مسی در سال گذشته به تولید رسید. تمام شرایط شرکت برای سکه زنی مهیا هست و بحث حذف چهار صفر از پول ملی موضوع مجلس و دولت است که اگر برطرف بشود تولید سکه انجام خواهد شد. سکه ۱۰ درصد از تولیدات کارخانه را شامل می‌شود که می‌تواند کمک بزرگی به سودآوری شرکت کند."

بازارهای جهانی

ورق گرم صادراتی چین تا ۱۶ دلار رشد داشته و در محدوده ۹۲۹ دلاری قرار گرفته است. میلگرد صادراتی ترکیه بدون تغییر همچنان ۷۲۹ تا ۷۳۱ دلاری است.

اوره، قیمت‌های FOB ایران در محدوده‌ی ۲۹۰ تا ۳۰۰ دلار بود اما انتظار می‌رود با توجه به افزایش قیمت‌ها در خاورمیانه و دیگر نقاط دنیا شاهد افزایش قیمت FOB ایران باشیم. افزایش قیمت غلات در برزیل، افزایش قیمت زغال سنگ در چین باعث تقویت قیمت اوره شده است.

در بازار ترکیه محصولات پلیمری-اولفینی با افت قیمت مواجه شدند. پلی اتیلن سنگین خاورمیانه و ایران به کانال وارد شد. عرضه بالای محموله‌های آمریکایی و ایرانی در بازار ترکیه سبب شد تا قیمت پلی اتیلن‌های سبک خطی در کانال هزار و ۳۰۰ دلاری قرار گیرد. پلی پروپیلن فایبر ایرانی در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر تن به صورت CPT اعلام شده است.

فعالان بازار کامودیتی دنیا در هفته گذشته، تعداد قراردادهای خرید Long مربوط به ۲۲ محصول عمده را به میزان ۳.۲ میلیارد دلار افزایش داده و آن را به ۱۴۴.۳ میلیارد دلار رساندند که خبر خوبی برای این حوزه است"

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 498952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.