فرمانداری اصفهان پاسخگوی تبلیغات زودهنگام  و تخریب گونه اصولگرایان باشد

قرارگاه های انتخاباتی اصولگرایان اصفهان بر خلاف قانون و به بهانه تبلیغات ریاست جمهوری از یک هفته پیش به تبلیغات زودهنگام شوراهای اسلامی در فضاهای شهری و مجازی پرداخته اند و با شعارهای سطحی تلاش می کنند مدیریت شهری را تخریب و از این طریق سبد رای خود را پر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که کمتر از ۱۰ روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده، برخی قرارگاه‌ها و ستادهای انتخاباتی اصولگرایان اصفهان با نصب بنرهایی در شهر به بهانه تبلیغات ریاست جمهوری برای سید ابراهیم رئیسی به شعارهای تخریب گونه علیه خدمات مدیریت شهری پرداخته و با ۱۳ گزینه تیک زده به لیستی برای شورای شهر اصفهان اشاره می‌کنند که چند روزی است در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. متأسفانه آنها در تبلیغات زودهنگام و عجولانه خود تعمدی یا غیر تعمدی واژه اسلامی را نیز از شورای شهر حذف کرده‌اند.

فرمانداری اصفهان پاسخگوی تبلیغات زودهنگام  و تخریب گونه اصولگرایان باشد

بر اساس اطلاعیه شماره ۴ هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، «مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای تمام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر یکسان بوده و ۸ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.»

بنابراین اطلاعیه، «هرگونه فعالیت تبلیغاتی قبل از انتخابات شورای اسلامی شهر از جمعه ۲۰ خرداد ماه آغاز و به مدت ۷ روز ادامه می‌یابد. بر اساس قانون هرگونه انجام تبلیغات زودهنگام برای یک کاندیدا یا جریان خاص تخلف به شمار رفته و مستلزم برخورد قانونی است.»

این قوانین در حالی در ادبیات انتخاباتی کشور مطرح می‌شود که جریانات سیاسی اصولگرا با همکاری و مجوز فرمانداری اصفهان همواره از امکانات ویژه‌ای برای تبلیغات کاندیداهای خود در انتخابات برخوردار شده و اقدام به نصب بنرهای تبلیغاتی جهت تخریب مدیریت شهری فعلی اصفهان با شعار «حال اصفهان خوب نیست»، «این حق اصفهان نیست» و… معرفی جریان سیاسی خود کرده‌اند که ۱۴ سال اداره شهر را به عهده داشت!

اینکه اجرای قانون تا چه اندازه برای همه جناح‌های سیاسی برابر است، با سکوت در برابر تبلیغات زودهنگام برخی جریانات سیاسی به عنوان یک سوال مطرح است و باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ هر چند که تماس‌های مکرر خبرنگار ما با فرماندار و مسئولان امر دراین‌باره بی پاسخ ماند.

تذکری از سمت فرمانداری داده نشده است!

این در حالی است که حجت السلام علیرضا باطنی، دبیر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی و از مشهورترین قرارگاه‌های اصولگرایان می‌گوید که در حال حاضر هیچ‌گونه اخطاری در خصوص تبلیغات زود هنگام از سوی فرمانداری به ما اعلام نشده و تمامی این بنرها با هماهنگی دستگاه‌ها نظارتی در سطح شهر نصب شده است.

وی این فعالیت‌ها در سطح شهر را مصداق تبلیغات زودهنگام نمی‌داند و به ایمنا می‌گوید: مجمع نیروهای انقلاب برخی از مشکلات موجود مدیریت شهری را تحت عنوان حق اصفهان این نیست در سراسر شهر برجسته کرده که مصداق تبلیغ نیست.

به عقیده وی، زندگی در شهر اصفهان باید در تراز عظمت آن باشد و بر همین اساس پاره‌ای از نقدها به مدیریت شهری فعلی را به صورت واضح اعلام کرده‌ایم که به منزله تبلیغات زود هنگام نیست!

به گفته دبیر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی، به نظر نمی‌رسد افکار عمومی از این بنرها برداشت تبلیغات زود هنگام کنند؛ زیرا این عناوین و شعارها اندیشه و تفکر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی با رد حذف واژه اسلامی از بنرهای تبلیغاتی مجمع نیروهای انقلاب می‌گوید که ما همواره شوراهای شهر و روستا را اسلامی می‌دانیم و عناوین روی بنرها با استناد به قانون اساسی منتشر شده است.

فرمانداری اصفهان پاسخگوی تبلیغات زودهنگام  و تخریب گونه اصولگرایان باشد

بنرهای شعاری اصولگرایان در سطح شهر مصداق بارز تبلیغات زود هنگام است

حسن فائضی، رئیس ستاد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اصلاح طلبان اصفهان در مورد تبلیغات زودهنگام اصولگرایان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: فرمانداری اصفهان تنها مجوز تبلیغات جهت مشارکت حداکثری در انتخابات را برای ستادهای انتخاباتی صادر کرده است.

به گفته وی، فرمانداری هیچ‌گونه مجوزی جهت تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر به ما نداده و شعارهایی مبنی بر اینکه «حال اصفهان خوب نیست، این حق اصفهان نیست و…» که توسط برخی ستادهای انتخاباتی در شهر مطرح می‌شود، مصداق بارز تبلیغات زود هنگام انتخابات است.

به گفته رئیس ستاد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اصلاح طلبان اصفهان، مقصر حال بد این روزهای اصفهان مدیریت شهری دوره‌های پیشین هستند؛ زیرا ۱۴ سال این شهر به دست اصولگرایان بود و اگر طی این سال‌ها مباحث قطار شهری، آب و مشکلات اصفهان دنبال می‌شد حال امروز شهرمان خوب بود.

فائضی می‌گوید: فرمانداری اصفهان به عنوان مجری برگزاری انتخابات و هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر به عنوان دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به این تبلیغات زود هنگام تذکر دهند.

وی در ادامه می‌گوید که بر اساس قانون تمامی تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر باید از پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت مانده به انتخابات شورای اسلامی شهر ادامه یابد.

رئیس ستاد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اصلاح طلبان اصفهان خاطرنشان می‌کند: شعارهای این روزهای اصولگرایان نوعی فرار رو به جلو است؛ زیرا مقصر تمامی مشکلات امروز شهر، خودشان هستند و مدیریت فعلی شهر میراث دار آن ۱۴ سال است.

به گزارش ایمنا، تخریب مدیریت شهری با بهانه بیان برخی مشکلات موجود در بنرهای شهری اصولگرایان در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته برنامه تفاوط صداوسیمای مرکز اصفهان به سه شهردار اخیر این کلانشهر پیشنهاد داد تا درباره نحوه عملکرد مدیریت شهری دوران خود و آنچه بر آن گذشته، مناظره کنند. اما تنها شهردار فعلی در این خصوص اعلام آمادگی کرد و شهردار سابق با دو سال مدیریت و شهردار اسبق با ۱۲ سال مدیریت هیچ پاسخی به این دعوت ندادند.

کد خبر 498933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    تبلیغ هیچ فردی نشده و تخلفی صورت نگرفته است.